به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان قم پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشآموزان دوره ابتدایی با عنوان جابر بن حیان با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: شناخت پدیدهها، تقویت مهارتهای زندگی در دانشآموزان، پرورش خلاقیت و قدرت تفکر در دانشآموزان و تقویت روحیه انجام کار گروهی و همکاری با دیگران از جمله اهداف این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه پروژههای علمی دانشآموزان در نمایشگاه جابر بن حیان شامل پنج پروژه با پنج موضوع است، گفت: پروژههای دانشآموزان در قالب طبقهبندی، مدل، نمایش، تحقیق و آزمایش در این نمایشگاه ارائه شده است.
عباس نصرتی با اشاره به پروژههای نمایشی دانشآموزان گفت: دانشآموز در این بخش یک واقعیت یا اصل را با استفاده از فضای نمایش معرفی میکند.
وی خاطرنشان کرد: دانشآموز در پروژه تحقیق جزئیات بیشتر را درباره موضوع پروژه از طریق مشاهده یا منابع مختلف علمی به دست میآورد و منابع را تعیین کرده و موضوع تحقیق خود را در آن زمینه انجام میدهد.
کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: آزمایش یکی دیگر از پروژههای ارائه شده در این نمایشگاه است که در این پروژه دانشآموز یک مسئله که جواب آن را نمیداند با طی کردن مراحل، روش علمی و انجام آزمایش به صورت تجربی ثابت میکند.
وی خاطرنشان کرد: 5 هزار پروژه دانشآموزی در سطح آموزشگاهی، ناحیهای و استانی ساخته شده که از این تعداد 180 پروژه وارد مرحله استانی شدهاند.
نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشآموزان دوره ابتدایی با عنوان جابربن حیان تا 30 فروردین در دبستان میرزای شیرازی واقع در خیابان ایستگاه رو به روی انبار راه آهن برپا خواهد بود.
انتهای پیام/و20