اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی:

دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید تجاری‌سازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی از لزوم کاربردی‌کردن و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها خبر داد.

دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید تجاری‌سازی شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌محمد رنجبر صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون‌های دائمی هیئت امنای استانی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس عالی دانشگاه و با هدف رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهان، توسعه فعالیت‌های هیئت امنا از برنامه‌های مهم این منطقه است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر استان و لحاظ کردن این توانمندی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، کاربردی کردن و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هر واحد باید با توجه به توانمندی‌های محیطی خود یک منبع بزرگ و اصلی درآمد را شناسایی کرده و به واحدهای منطقه معرفی کند.
رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: همچنین باید در هر واحد یک کمیته تنوع‌بخشی درآمد و درآمدزایی تأسیس شود تا با کار کارشناسی موارد فعالیت‌های در آمدزا را پیشنهاد دهند.
وی گفت: ایجاد و حفظ تعاملات و ارتباطات سازنده واحدهای دانشگاهی در راستای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با سازمان‌های دولتی، خصوصی و نیز نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در هر استان امری ضروری است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
رئیس منطقه پنج از روسای واحدهای این منطقه درخواست کرد تا در مسیر جذب هیئت علمی به ویژه بورسیه دانشجویان دکتری تلاش کنند.
عبدالرضا سبحانی رئیس منطقه یک و مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به رقابت در عرصه‌های صنعتی، تولیدی و تجاری، می‌طلبد واحدها به دنبال منابع درآمدزایی که سود داشته باشند، بروند و در این راستا به برند دانشگاه که آموزش و پژوهش است، توجه خاص شود.
دبیر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به تأکیدات سازمان مرکزی بر تشکیل جلسات و فعالیت هیئت امنای سه استان مرکزی، همدان و لرستان و پیگیری موضوعات تأکید کرد و گفت: همه واحدها موظف به رصد تمام فعالیت‌های کیفی و آماده کردن خود برای ورود به دهه چهارم فعالیت‌های دانشگاه هستند.
علیرضا نظام‌آبادی بررعایت صرفه‌جویی هر چه بیشتر واحدها و مراکز منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی، درآمدزایی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول