اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

رتبه علمی خوزستان ۱۹ است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: رتبه علمی استان خوزستان در میان دیگر استان‌ها ۱۹ است.

رتبه علمی خوزستان ۱۹ است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد که در سال ۸۶ میزان قبولی دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های دولتی 11.5 درصد بود که این رقم سال گذشته به 41.5 درصد افزایش یافت؛ سازمان سنجش هنوز آمار و ارقام قبولی کنکور امسال را به طور رسمی اعلام نکرده ‌است.
وی افزود: باید از تلاش همه معلمان، مدیران مدارس و کارکنان آموزش و پرورش که علی‌رغم همه کمبود‌ها و کاستی‌ها باعث کسب افتخاراتی در این چند سال در زمینه ارتقای سطح قبولی دانش‌آموزان شده‌اند، تقدیر کرد.
وی ادامه‌داد: برنامه‌ریزی خوب معاونت آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش در ارتقای این سطح بسیار نقش داشته است.
استاندار خوزستان افزود: رتبه علمی استان خوزستان ۱۹ و رتبه استان سمنان ۲۷ ارزیابی شده این در حالی است که استان سمنان در زمینه میزان قبولی کنکور بالا‌تر از خوزستان و در میان دیگر استان‌ها رتبه نخست را دارد، این امر بدان دلیل است که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های استان سمنان در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزی پشت کنکور آن بالاست.
حجازی تاکید کرد: باید با افزایش بومی‌گزینی در دانشگاه‌ها و ظرفیت‌سازی لازم، جایگاه استان را در زمینه قبولی دانش‌آموزان در کنکور بیش از پیش ارتقا داد.
وی گفت: ظرفیت‌ها باید اصلاح شوند و امیدواریم با اقداماتی که درحال انجام است و تا پایان دولت دهم، با اصلاحات کشوری که در حال انجام است و همچنین با قدری ساماندهی بهتر، جایگاه استان در زمینه قبولی در کنکور را کماکان بیشتر و بهتر ارتقا دهیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول