اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام گلپایگانی:

دستاوردهای علمی ایران شکست تحریم‌های غرب است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دستاوردهای عظیم علمی ایران شکست تحریم‌های غرب و دشمنان انقلاب اسلامی است.

دستاوردهای علمی ایران شکست تحریم‌های غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ظهر امروز در جمع کثیر راهپیمایان 22 بهمن در میدان شهدای ذهاب این شهر، سلام مقام معظم رهبری به مردم گیلان را ابلاغ کرد و اظهار داشت: بنده حامل عرض سلام مقام معظم رهبری هستم و امروز که پس از 33 سال چنین جمعیتی را مشاهده می‌کنم موجب افتخار است.

وی با بیان اینکه هیچ مراسم و انقلابی پس از گذشت 33 سال چنین جمعیتی را به خود ندیده است، افزود: گزارش داده‌اند که در این یوم‌الله اقبال و توجه مردم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و این یکی از نعمت‌های بزرگ الهی و دست حق است.

این مسئول با اشاره به اینکه رمز و راز این حضور این است که مردم انقلاب را از خود می‌دانند، ادامه داد: مردم خود را صاحب این انقلاب می‌دانند و برای انقلاب سرمایه‌گذاری کرده‌ و شهید داده‌اند و پدران و مادران بهترین جوانان خود را به دست خودشان روانه میدان کرده‌اند.

وی برخی خانواده‌ها را دارای چهار شهید و از ادیان و پیرو مذاهب دیگر دانست و تصریح کرد: کسانی که در راه اعتلای حکومت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، هر جا که احساس خطر کنند و لازم باشد حضور چشمگیر می‌یابند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امام راحل خشم خورده مردم را از سینه‌ها بیرون ریخت و به نحو مطلوب از آن استفاده کرد، اذعان داشت: امام (ره) با استفاده از این موقعیت و شریان، روستاییان و همه مردم را بسیج کرد و در آن دوران سیاه تاریکی که همه جای کشور را پوشانده بود، نوری از روشنایی بخشید.

وی به جنایت‌های رژیم شاه در مدرسه فیضیه قم و کشف حجاب توسط رضاخان قلدر اشاره کرد و افزود: بسیاری از طلبه‌های جوان در حادثه روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سال 1341 در مدرسه فیضیه قم به شهادت رسیدند و همچنین جوانانی نیز در زمان رضاخان قلدر به خاطر کشف حجاب جان خود را از دست دادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به عوامل سقوط شاه اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از عوامل موثر در سقوط شاهنشاهی مبارزه این خاندان با اصل اسلام، مذهبی و روحانیت بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران این رژیم بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند خاطر نشان کرد: ارتش آن موقع هیچ قدرتی از خود نداشت و ارتش ما را تحقیر می‌کردند و فرماندهان نظامی از خود اراده‌ای نداشتند و تابع دستورات آمریکا بودند.

محمدی‌گلپایگانی با تصریح بر اینکه امام (ره) آبروی از دست رفته را به کشورمان برگرداند، ابراز داشت: در آن زمان مردم هیچ استفاده‌ای از نفت و گاز نمی‌بردند و در مقابل پول، نفت ارزان را به یغما بردند و هستی مردم را غارت کردند و حتی رزم‌آرا می‌گفت مردم ایران تنها بلد هستند یک آفتابه بسازند.

وی به دستاوردهای ارزشمند ایران اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: امروز پس از 33 سال انقلاب اسلامی دانشمندان ایرانی ماهواره ساخت جمهوری اسلامی را به فضا فرستادند و اکنون در مدار کره زمین می‌چرخد و این موضوع کمی نیست و روزی می‌رسد که جوانان ایرانی به عنوان فضانورد در فضا می‌گردند.

این مسئول دستاوردهای عظیم علمی ایران را شکست تحریم‌های دشمنان نامید و یادآور شد: حضرت آقا از این حرکت‌های علمی جوانان تشویق و ترغیب کردند و جوانان در مسایل مختلف نزد آقا جمع می‌شوند و رهنمود می‌گیرند.

وی با بیان اینکه روزگاری ملت ایران از ساختن یک سیم‌خاردار عاجز بود، افزود: امروز غنی‌سازی می‌کنیم و درهای علم به روی جوانان باز است.

محمدی‌گلپایگانی حضور بالغ بر 20 هزار نفر از بیماران کشورهای مختلف در سال برای معالجه در ایران را یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند ایران اسلامی نامید و تصریح کرد: امروز نه تنها در گیلان و رشت، بلکه در تمام نقاط کشورمان در جنب وجود و اجتماع عظیم است و پس از گذشت 33 سال چنین اقبال مردم دور و نزدیک کشور وجود دارد زیرا انقلاب اسلامی ما را آزاد کرد و امروز دیگر کسی نمی‌تواند مطلبی را به ما دیکته کند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول