اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با در نظر گرفتن بهره‌وری اعتبارات و نیروهای انسانی (داده‌ها)

دانشگاه پزشکی اصفهان رتبه نخست برون داد علمی کشور را داراست

خبرگزاری فارس: معاونت امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدون در نظر گرفتن رتبه مطلق علمی و با توجه به میزان اعتبارات و نیروهای انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به دانشگاه‌های دیگر، این دانشگاه رتبه نخست برون داد علمی را در سطح کشور دارا است.

دانشگاه پزشکی اصفهان رتبه نخست برون داد علمی کشور را داراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیمان ادیبی ظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران و محققان حیطه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه اظهار داشت: در سال 87 - 88  اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از امتیاز نسبی براساس پژوهشگر و میزان بودجه به امتیاز مطلق تغییر یافت.
وی افزود: بنابراین براساس امتیازات مطلق دانشگاهی و در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 1389 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه ششم کشوری را به دست آورد که رتبه مناسبی برای دانشگاه با سابقه علوم پزشکی اصفهان نبود.
معاون امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ریاست دانشگاه و مجموعه شورای دانشگاه پس از اعلام این رتبه‌بندی تصمیماتی را برای اصلاح و جهش رتبه این دانشگاه اتخاذ کردند، تصریح کرد: از جمله این تصمیم‌ها که برخی در کوتاه مدت و برخی در بلندمدت نتیجه می‌دهند لحاظ کردن حداقل وظایف پژوهشی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.
وی اضافه کرد: با اینکه احتمال می‌دادیم این تصمیم تنش‌زا باشد اما مسئولان دانشگاه به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهیم دانشگاهی با تولید علم و پژوهش باشم باید ارائه حداقل مقالات برای اعضا اجباری باشد.
ادیبی در ادامه بیان داشت: از سال جاری مقرر شد ارتقای پایه هر فرد از اعضای هیئت علمی منوط به ارائه یک مقاله نمایه شده در نمایه‌های سطح یک برای اعضای هیئت علمی بالا و دو مقاله برای اعضای پایه در هر سال باشد.
وی به روزرسانی مجلات را از جمله تلاش‌های مجموعه تحقیقاتی دانشگاه در راستای ارتقا سطح علمی دانشگاه دانست و تاکید کرد: بر این اساس میزان نشریات در سه ماهه آخر سال گذشته به میزان سه برابر یک سال و نیم پیش از آن افزایش یافت و بعضی نشریات به تنهایی میزان تیراژ و فعالیت خود را به هشت برابر در طی سه ماه افزایش دادند، بدون اینکه سطح کیفی آنها پایین بیاید.
معاونت امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: به روز شدن مجلات بسیار مهم بود زیرا بخشی از ارزش‌یابی دانشگاه هم در سطح کشور و هم در سطح بانک‌های اطلاعاتی به آن بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون این دانشگاه شش مجله نمایه شده در بانک اطلاعاتی دارد،  گفت: از این لحاظ دانشگاه علوم پزشکی در سطح بین‌المللی مثال‌زدنی است.
ادیبی افزود: در ادامه مسیر پیشرفت خود از ابتدای ژانویه 2012 میلادی تعداد مجلات علمی‌ پژوهشی این دانشگاه به 20 مجله می‌رسد که از این لحاظ در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم.

*دانشگاه پزشکی اصفهان بزرگ‌ترین ناشر کتب دانشگاهی است
وی تصریح کرد: دانشگاه پزشکی اصفهان بزرگ‌ترین ناشر کتب دانشگاهی است و تنها در سال گذشته با همکاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان 70 کتاب به چاپ رسانده است.
معاون امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بدین ترتیب با برنامه‌ریزی و تلاش فراوان میزان برون داد علمی دانشگاه اصفهان در سال 89 به نسبت سال قبل 2.7 برابر شد و که چنین رشدی تا به حال در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از لحاظ برون داد علمی مطلق اکنون رتبه سوم کشور را داراست، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رتبه‌بندی اول است و 3.2 برابر اصفهان امتیاز کسب کرده و شهید بهشتی نیز رتبه دوم را داراست که  1.1 برابر نسبت به علوم پزشکی اصفهان برون داد علمی دارد.
ادیبی اضافه کرد: اگر این موضوع را در نظر بگیریم که دانشگاه علوم پزشکی تهران 3.6 برابر اصفهان پژوهشگر دارد و 5.2 برابر اعتبار مالی و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی دو برابر دانشگاه پزشکی است و 4.7 برابر نیز اعتبار مالی دارد می‌توان گفت دانشگاه اصفهان رتبه نخست برون داد علمی کشور را داراست.
معاون امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مجلس و نهاد ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های برتر اعتبارات خاصی در نظر گرفته‌اند، بیان داشت: امسال به میزان نیمی از اعتبار پژوهشی دانشگاه به ما کمک شد که اگر همین روند استمرار یابد و به غیر از اعتبارات پایه پژوهشی دانشگاه بتوانیم اعتبار دولتی دریافت کنیم، ارتقای بی‌سابقه دانشگاه را در آینده نزدیک شاهد هستیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول