اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس:

ترافیک شیراز نیازمند مدیریتی پویا است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: شهر شیراز نیازمند مدیریتی پویا و توانمند است تا بتواند سیستم ترافیک این شهر را کنترل کند.

ترافیک شیراز نیازمند مدیریتی پویا است

سید احمدرضا دستغیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شیراز یک شهر سیاحتی، زیارتی و درمانی است و بخش قابل توجهی از ترافیک این شهر در اطراف چنین اماکنی شکل می‌گیرد که باید ترافیک را در این مناطق مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل رشد طولی شیراز ضرورت اجرای طرح‌های مختلف برای رفع تنگناهای ترافیکی در این شهر احساس می‌شود تصریح کرد: شیراز نیازمند مدیریتی است که بتواند متناسب با داده‌ها و خروجی‌ها سیستم ترافیک را در بخش، اماکن و زمان‌های مختلف کنترل کند.

این نماینده مجلس با اشاره به این موضوع که ایجاد محدودیت، تنها روش برای مدیریت ترافیک نیست، خاطرنشان کرد: موضوع ترافیک با محدود کردن فضای تردد قابل حل نیست.

دستغیب اضافه کرد: ایجاد محدودیت تردد برای خودروها تنها در مدت کوتاهی می‌تواند پاسخگوی مشکلات ترافیکی باشد.

دستغیب با بیان اینکه اجرای طرح محدودیت تردد نیازمند کار مطالعاتی دقیق است افزود: مطالعه مشکلات طرح ترافیک و مقایسه آن با اجرای طرح ترافیک در سایر کلان‌شهرها می‌تواند مشکلات اجرای محدودیت تردد در شیراز را کاهش دهد.

وی گفت: اگر مسئولان بر این نکته که باید طرح ترافیک در شیراز اجرا شود تاکید دارند آیا زیرساخت‌های حمل و نقل جایگزین برای شهروندان، راه دسترسی و پارکینگ در محدوده طرح ترافیک در این شهر ایجاد شده است.

دستغیب ادامه داد: ساختار شهری شیراز به گونه‌ای است که باید به طرح‌های دیگر برای رفع ترافیک نیز فکر کرد.

به گزارش فارس، ایجاد محدوده ترافیکی در هسته مرکزی شهر شیراز، بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندی ساکنان و مالکان این محدوده صورت گرفته که نیازمند بررسی و اظهار نظر حقوقدانان دلسوز و دردآشنا و مراجع بزرگوار است.

آزمون و خطا در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به ترافیک کلان‌شهر شیراز و به کارگیری افراد بی‌تجربه و کم‌تجربه در بخش‌های مدیریتی ترافیک این شهر همواره خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را برای شهروندان محق این شهر تاریخی به همراه داشته است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول