اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک مطرح کرد:

افزایش فعالیت‌های هنری به واسطه کانون‌های مساجد شرق هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: از زمان راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد جاسک فعالیت‌های فرهنگی هنری در این شهرستان افزایش چشمگیری یافته است.

افزایش فعالیت‌های هنری به واسطه کانون‌های مساجد شرق هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، کاظم قاسم زاده بعد از ظهر امروز در نشست تشریح برنامه‌ عملکردی اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان جاسک از فعالیت 15 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جاسک، بیان داشت: با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جاسک طی شش ماه نخست سال جاری از یک کانون به هشت کانون افزایش یافت.
این مسئول ادامه داد: طی 3 ماه گذشته هفت کانون دیگر نیز به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اضافه شد و در حال حاضر 15 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان جاسک فعال است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک افزود: از زمان راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد جاسک فعالیت‌های فرهنگی هنری در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته و استعدادهای فراوانی از دل این کانون‌ها شناسایی شده است.
قاسم‌زاده با بیان این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به وسعت بسیار زیاد شهرستان جاسک و همجوار بودن این شهرستان با کشورهای حوزه خلیج فارس این شهرستان در معرض تهاجمات مختلف فرهنگی قرار گرفته که باید با ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد با این تهاجمات مقابله کنیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر ابعاد فعالیتی این اداره در شهرستان جاسک اشاره و ابراز داشت: این اداره در برنامه‌های خود توجه ویژه‌ای را به اموری همانند خوشنویسی و نقاشی و سایر هنرها معطوف داشته است.
وی با اشاره به معرفی رئیس انجمن خوشنویسی این شهرستان طی روزهای گذشته ابراز داشت: خوشنویسی هنر ناب ایرانی اسلامی است که قرابت زیادی با آموزه‌های دینی و اسلامی دارد که باعث تلطیف و جلای روح و روان انسان می‌شود. قاسم‌زاده افزود: بزرگان دینی و علمای برجسته عموما با هنر خوشنویسی آشنایی کامل داشته و فراگیری خوشنویسی را برای تعالی انسان ضروری می‌دانستند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک خاطرنشان کرد: از انجمن جدید انتظار داریم به مراتب بهتر از گذشته مبادرت به برنامه‌ریزی و آموزش هنرجویان و به ویژه اشاعه و گسترش هنر خوشنویسی در میان مردم بکنند و این اداره نیز حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.
قاسم‌زاده، برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی را در گسترش این هنر بسیار موثر دانست و گفت: شهرستان جاسک هنرمندان بسیار خوبی در زمینه خوشنویسی دارد و باید سعی کند آموزه‌های خود را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول