اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

بهبود وضعیت اقتصادی با سازماندهی واسطه‌ها محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید واسطه‌ها سازماندهی شوند.

بهبود وضعیت اقتصادی با سازماندهی واسطه‌ها محقق می‌شود

حسین صفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: نباید به واسطه‌ها تنها به عنوان یک انگل در عرصه‌های اقتصادی نگاه شود بلکه باید با سازماندهی هر چه مناسب‌تر آنها زمینه‌های بهره‌وری اقتصادی را بالا برد.

وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 580 واحد مرغداری در خراسان‌رضوی افزود: در همین راستا برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در این واحدهای کشاورزی، در مرحله نخست بین 200 تا 250 واحد در دست اقدام داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با اعتبار 389 میلیارد تومان اختصاص داده شده دولت به بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تمام بخش کشاورزی استان در زمینه ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا و با تخصیص اعتبارات به کشاورزان و دامپروران خراسان‌رضوی بسیاری از مشکلات پیش روی آنها در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری مرتفع می‌شود.

صفرپور از نبود و یا کاهش فعالیت در 15 تا 20 درصد واحدهای دامپروری‌های خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: سایر این واحدها به صورت فعال در حال ارائه خدمات و فعالیت هستند.

وی با اشاره به جذب اعتبارات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر خراسان‌رضوی با 87.5 درصد بیشترین میزان جذب اعتبارات را داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این حرکت در نوع خود یک انقلاب در ارتباط با جذب اعتبارات به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: این حرکت مناسب در سال‌های آینده نیز با کمک‌های دولت به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه می‌یابد.

صفرپور با بیان اینکه به دنبال تکمیل زنجیره تولید در بخش دامپروری در خراسان‌رضوی هستیم، گفت: به همین منظور و برای انجام چنین کاری باید از همان ابتدا تعاونی‌ها وارد عمل شده و اقدامات لازم را در ارتباط با بخش دامداری انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه حتی در صورت مخالفت همگان در خراسان‌رضوی این اقدام باید صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی این استان در این زمینه ثابت‌قدم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تأکید کرد: علاوه بر این زنجیره تولید دام باید با ورود جهاد کشاورزی به این عرصه اقدام به رتبه‌بندی کشتارگاه‌‌های این استان کند. 

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول