اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

خیز بلند علمی ایران به واسطه ایستادگی در مقابل تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: خیز بلند علمی ایران در بسیاری از دانش‌ها و علوم به واسطه ایستادگی و تبدیل تحریم‌ها به فرصت است.

خیز بلند علمی ایران به واسطه ایستادگی در مقابل تحریم‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز در دیدار مسئولان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران همگام با سایر کشورها اظهار داشت: رقابت علمی همانند مسابقه‌ای است که ما نباید اجازه دهیم رقیب از ما جلو بزند.
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در وسایل جنگی و نیز استراتژیک هیچ تجهیزی را به ما نمی‌دهند مگر اینکه خودشان آن تجهیز را در حد بالاتر داشته باشند، افزود: ما باید در همه حال آماده باشیم چراکه هیچ ارتشی مثل اسلام سفارش به تجهیز و افزایش قدرت نظامی و ترساندن دشمنان از این قدرت نکرده است.
امام جمعه اصفهان به آغاز درست یک کار اشاره و تصریح کرد: شروع پر قدرت و با تدبیر در هر امری بسیار اهمیت دارد چراکه پیش چشم مردم پرعظمت جلوه‌ می‌کند.
وی با تاکید به اینکه در دوران متمدن امروز تنها داشتن تقوا کافی نیست، ادامه داد: پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و صنعتی امروز ملاک پیشرفت است چراکه تشبه به برتر و شبیه‌سازی جزو خوی تمام انسان‌هاست.
طباطبایی‌نژاد به تعبیر برخی جوامع غربی مبنی بر اینکه که چون مسلمان هستید، عقب افتاده‌اید، اشاره کرد و گفت: این تشبه به برتر جزو ذات ماست و ما نه به عنوان یک مسلمان صرف، که به عنوان یک انسان وارسته باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که برخی کشورهای غیر مسلمان توانستند به موفقیت‌های بزرگ علمی دست پیدا کنند که ما هنوز موفق به دستیابی آن نشده‌ایم.
وی بیان کرد: همانطور که از نظر دینی توانسته‌ایم برای جهانیان حرف برای گفتن داشته باشیم باید از لحاظ ساخت تجهیزات استراتژیک و نیز علمی در حد این کشورها رسیده و مقابله کنیم.
امام جمعه اصفهان به این نکته که از چشم مردم دنیاپرست قدرت در دست کشورهایی همچون آمریکا قرار دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند که از نظر پیشرفت اقتصادی هم جهشی همچون سایر پیشرفت‌ها داشته باشیم.
وی به خیزش اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای منطقه در بیداری اسلامی از ما درس گرفتند چراکه کشور ما در انقلاب اسلامی موفق بوده و کشورها این مسئله را باور کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به مسئله باورها اشاره کرد و اظهار داشت: این باورها و توانمندی‌ها است که در مقابل تحریم‌ها منجر به ایستادگی در مقابل کشورهایی همچون آمریکا می‌شود.
طباطبایی‌نژاد یک نمونه از خودباوری علمی را توانمندی در ساخت سوخت میله‌ای برشمرد و گفت: ایران پس از فرانسه، آمریکا، آمریکای لاتین چهارمین کشور در تولید سوخت میله‌ای است که همین دانشگاهیان و استادان دانشمند آن را ساخته‌اند.
وی به تبدیل تهدیدها به فرصت اشاره کرد و گفت: دشمن سبب رشد افرادی می‌شود که از فرصت استفاده می‌کنند و خدا برای هر چیزی یک دشمن گذاشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان در سختی رشد می‌کند و تحریم‌ها به نفع ماست چراکه فکر مستقل شدن و اینکه هر چیزی را باید خودمان درست کنیم را در ما ایجاد می‌کند.
امام جمعه اصفهان در جمع مسئولان هواپیماسازی هسا با بیان اینکه مؤمن وقتی کاری را انجام می‌دهد، متقن انجام می‌دهد، گفت: ساخت هواپیما و قطعات آن بسیار مشکل است اما باید با افزایش دانش و سرعت در کار بر مشکل نقدینگی فائق آمده و به این مهم دست یابیم.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول