اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد

حذف واسطه‌ها با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا

خبرگزاری فارس: معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، به نوعی واسطه‌ها حذف شده و کالا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حذف واسطه‌ها با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا
امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص نوسان قیمت میوه در شب عید اظهار کرد: برای جلوگیری از نوسانات شدید قیمت میوه مانند هر سال خرید و ذخیره‌سازی‌های لازم انجام شده است تا مردم با مشکل رو به رو نشوند.
وی افزود: امسال هم این کار انجام گرفته و حدود یک هزار تن سیب درختی درجه یک و 2 هزار تن پرتقال خریداری و ذخیره‌سازی شده است که در هنگام نیاز مردم در ایام نوروز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: این اقدامات به این منظور صورت گرفته است که مصرف میوه شب عید با نوسانات شدید مواجه نشود.
 
* 45 چادر برای فروش میوه شب عید در سطح شهر مستقر می‌شوند
محمدی‌چهر به تعداد چادرهای مستقر در سطح شهر به مناسبت نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: 45 چادر تعیین شده تا میوه‌های شب عید را با قیمت‌های مصوبی که در آینده تعیین می‌شود در اختیار مردم قرار دهد.
وی گفت: قیمتی که برای عرضه میوه شب عید تعیین شود در سراسر استان ثابت خواهد بود.
معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در خصوص بازرسی و نظارت بر نحوه فروش قیمت در این ایام بیان کرد: تشدید بازرسی در ایام خاص به ویژه شب عید از الزامات سازمان صنعت و معدن تجارت است و امسال هم این کار صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مواقعی که مردم خرید بیشتری انجام می‌دهند و ممکن است عرضه و تقاضا بر هم بخورد، نظارت تشدید خواهد شد.
معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان دیگر وظایف این سازمان گفت: این سازمان زمانی که نیاز مردم نسبت به برخی از کالاها افزایش یابد، ورود پیدا کرده و عرضه و تقاضا را یکسان می‌کند.
 
* حذف واسطه‌ها با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا
محمدی‌چهر از برگزاری نمایشگاه ویژه ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، تولیدکنندگان اجناس خود را مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌فروشند و به نوعی واسطه‌ها حذف شده و کالا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: وظیفه سوم سازمان، استفاده از اهرم بازرسی است که فاکتور خرید و سود مجازی را که فروشنده می‌‌تواند از مردم دریافت کند مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد و در صورتی که تخلفی مشاهده شود مسئول واحد صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی و جرایمی برای او در نظر گرفته می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول