اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور از مجتمع بعثت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور ‌از مجتمع صنعتی بعثت بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور از مجتمع بعثت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار غلامرضا جلالی با حضور در مجتمع صنعتی بعثت از بخش‌های مختلف این مجتمع صنعتی از جمله بخش تولیدات نظامی و بخش‌های غیر‌نظامی که شامل تولیدات ست کیسه‌های خون و فرآورده‌های خونی و ایجاد بیمارستان صحرایی است، بازدید به عمل آورد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان بازدید دو ساعته با خبرنگاران مصاحبه کرد.

مجتمع صنعتی بعثت زیر مجموعه سازمان صنایع دفاع ‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 68 توسط سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

این مجتمع صنعتی دارای محصولات غیر نظامی شامل تولید ست کیسه خون، خط بیمارستان سیار و صحرایی، تکنولوژی کیلینروم اتاق‌های تمیز و تصفیه‌کننده‌‌های هوا است.

مجتمع صنعتی بعثت تنها کارخانه تولید ست کیسه‌های خونی در خاورمیانه است که سهمی از بازار داخل کشور را تامین می‌کند و این محصولات خونی به پنج کشور آفریقایی و آسیایی همچون سودان، سوریه، عراق و آذربایجان صادر می‌شود.

کارخانه تولید ست کیسه‌های خونی مجتمع صنعتی بعثت توانایی تولید 25 نوع محصول مرتبط با خون و فرآورده‌های خونی اعم از جمع‌آوری، نگه‌داری و فرآوری‌های خون را دارد.

همچنین تنها کارخانه خط تولید بیمارستان سیار و صحرایی در خاورمیانه در مجتمع صنعتی بعثت قرار دارد.

تحقیقات خط تولید بیمارستان‌های سیار و صحرایی در سال 1380 آغاز شد و نخستین ست 50 تختخوابی بیمارستان صحرایی کشور در مجتمع صنعتی بعثت تولید شده است.

این مجموعه صنعتی توانایی تولید 20 ست بیمارستان صحرایی در سال را داشته و 15 ست بیمارستان صحرایی آماده عرضه دارد.

همچنین ست‌هایی از این بیمارستان صحرایی به کشور سوریه صادر شده است و با کارخانه‌هایی از کشورهای اروپایی از جمله هلند و نروژ همکاری دارد.

این ست‌ها از مجموعه‌ای کانتینر و چادر تشکیل شده است که  هر کدام از کانتینرها شامل اتاق‌های عمل، بخش مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، داروخانه، استریل مرکزی، رادیولوژی، واحدهای بهداشتی، واحدهای تولید انرژی برق، تامین آب، سردخانه و... است.

انتهای پیام/‌ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول