اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون سیاست خارجی:

ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه نباید جسارت بیگانگان را بدون پاسخ گذاشت، گفت: ابوموسی جزو لاینفک ایران اسلامی است و احدی حق ندارد به آن نظر داشته باشد.

ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران اسلامی است

زهره الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: خاک هر کشوری برای جامعه آن مقدس است و براساس قوانین بین‌المللی هیچ حکومت‌ و دولتی نمی‌تواند به خاک کشور دیگری تعرض کند.

وی تصریح کرد: براساس قوانین و عرف بین‌المللی اگر کشوری بخواهد به خاک دیگران تعرض کند، دولتی که خاک آن‌ مورد تعرض قرار گرفته است،‌ حق دفاع از خود را دارد.

* انگلیسی‌ها نمی‌خواهند کشورهای منطقه آرامش داشته باشند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه به اظهارات غیر دیپلماتیک وزیر خارجه امارات درباره جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی اشاره کرد و گفت: این جزایر جزو خاک مقدس ایران اسلامی هستند و اظهارات وزیر خارجه امارات باید از سوی دستگاه‌ سیاست خارجی با جدیت پی‌گیری شده و واکنش قاطع ایران را دریافت کند.

الهیان با اشاره به توان نظامی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی خاطر‌نشان کرد: ایران هیچ بحثی درباره جزایر سه‌گانه خود و یا دیگر مناطق سرزمینش ندارد و به احدی نیز اجازه نخواهد داد که چشم‌داشتی به خاک کشورمان داشته باشد.

وی تأکید کرد: بحث مربوط به حدود و مرزهای ایران با دیگر همسایگان ریشه در دوران استعمار انگلیس دارد و آنها به صورتی برنامه‌ریزی کرده‌اند که قرن‌ها میان کشورهای منطقه در این مورد بحث و جدل وجود داشته باشد و همسایگان روی آرامش نبینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه دولت و دستگاه سیاست خارجی باید درباره مواضع ضد ایرانی امارات چه واکنشی داشته باشد؟ گفت: این موضوع محدود به یک کشور و یا مسئول خارجی نیست و ما باید در تمام موارد در برابر افرادی که به ملت و دولت ایران جسارت می‌کنند، مقتدرانه بایستیم.

الهیان تأکید کرد: این رویکرد موجب حفظ منافع ملت و کشور شده است و دیگران به خود اجازه نمی‌دهند درباره منافع و خاک کشورمان رفتار گستاخانه داشته باشند.

* حضور احمدی‌نژاد در ابوموسی مناسب بود

وی درباره سفر رئیس جمهوری و حضور در جزیره ابوموسی نیز خاطرنشان کرد: این سفر و اقدام دولت بسیار مناسب بود و باید ادامه یابد، چرا که ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران اسلامی است و احدی حق ندارد به آن چشم‌داشتی داشته باشد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول