اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی درح

زمین ساخت کتابخانه درح تامین شد

خبرگزاری فارس: در نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش درح مشکل زمین کتابخانه این بخش برطرف شد.

زمین ساخت کتابخانه درح تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، بخشدار درح ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی "بصیرت" این بخش اظهار داشت: مطالعه آزادانه کتب، اطلاع داشتن و آگاهی مردم سبب بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی‌های عمومی آنها می‌شود.

عبدالحسین ملکی مطالعه را نیاز فطری انسان دانست و تصریح کرد: امروزه مسئولان باید شرایط و فضای مناسب و کافی را برای مطالعه و تحقیق مردم به ویژه نسل جوان فراهم آورند.

وی افزود: مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی سربیشه باید در بحث مطالعه مفید تعامل سازنده‌ای را در شهرستان ایجاد کنند.

بخشدار درح خواستار تنوع موضوعات کتب، در دسترس بودن آنها و فضای مناسب مطالعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه اظهار داشت: توجه به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی از عوامل موثر در کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

امیر کوچی ادامه داد: اولیای دین نیز به پدید آوردن و خلق آثار علمی و فرهنگی مکتوب توصیه و سفارشات فراوانی داشتند.

وی با بیان اینکه باید سعی شود میزان مطالعه آزاد کتب در کشور با ایجاد انگیزش و افزایش تولیدات مفید در زمینه کتاب به بالابردن سرانه مطالعه در جامعه کمک کند، گفت: این مهم می‌تواند با ایجاد شرایط و فضای‌های مناسب و کافی برای مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی محقق شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه تصریح کرد: در این منطقه مرزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باید مسائل فرهنگی را با نگاه ویژه‌ای رصد کنیم و در صدد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ‌های اصیل و ارزشی باشیم.

کوچی از حل شدن مشکل زمین کتابخانه درح خبر داد و افزود: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سربیشه در بحث اهدای کتاب و اعطای جوایز مسابقات فرهنگی در حد مقدور مساعدت‌هایی را در آینده خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سربیشه در ادامه ضمن ارائه گزارش اظهار داشت: در حال حاضر موجودی کتابخانه درح 2 هزار عنوان کتاب و اعضای آن نیز بیش از 552 نفر و درجه کتابخانه "بصیرت" درح 9 است.

سیده طاهره هاشمی گفت: کتابخانه بصیرت درح به طرح سامانه "کتاب من" پیوسته و با توجه به محروم و مرزی بودن منطقه نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول