اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار شد

ایجاد بخش نو سوادان و کم‌سوادان در کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار ایجاد بخش نو سوادان و کم‌سوادان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به منظور حضور اعضای نهضت سوادآموزی شد.

ایجاد بخش نو سوادان و کم‌سوادان در کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند‌امین پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کتابخانه‌های عمومی با نهضت سواد‌آموزی در اردبیل ماموریت اصلی این نهاد را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید عنوان کرد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی اصولی و منطقی زمینه‌های استفاده نو سوادان و کم سوادان از ظرفیت‌های موجود علمی و فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای این همکاری کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارند با عضویت نیم بهای دانش‌آموزان نهضت، زمینه‌های حضور آنان را در کتابخانه‌های عمومی فراهم سازند.

وی تولید و توزیع بسته‌های  فرهنگی مناسب برای تحکیم سواد‌آموزی اعضای نهضت و ایجاد بخش مربوط به نو سوادان و کم سوادان را از برنامه‌های مهم دیگر دانست که با همکاری این دو مجموعه فرهنگی میسر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه علی سیف‌الله‌زاده معاون نهضت سواد‌آموزی آموزش و پرورش  نیز از تغییرات به وجود آمده در این وزارتخانه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: در این راستا تغییراتی در رسالت و محتوا و ساختار برای ریشه‌کنی بی‌سوادی به وجود آمده و برنامه‌ریزی‌هایی برای به صفر رساندن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود تشویق و ترغیب، تامین امکانات و فضا، پژوهش و آسیب‌شناسی، تولید و چاپ محتوا و شناسایی و جذب را از موارد مهم در همکاری این دو ارگان فرهنگی اعلام کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل کارگروهی مرکب از کارشناس آموزش، کارشناس توسعه سواد آموزش و پرورش، کارشناس امور کتابخانه‌ها و کارشناس انجمن‌های کتابخانه های عمومی راهکارهای علمی برای همکاری اتخاذ شود.            

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول