اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی نور خبر داد

مراجعه 178 هزار نفر به کتابخانه‌های نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور گفت: در سال 90 بیش از 178 هزار نفر به کتابخانه‌های شهرستان نور مراجعه کردند و کتاب امانت گرفتند.

مراجعه 178 هزار نفر به کتابخانه‌های نور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، سیدآقا بزرگ حسینی بیان کرد: این در حالیست که فضای کتابخانه‌ای شهرستان 2 هزار و 560 متر مربع است و امیدواریم به‌ زودی با راه‌اندازی این دو کتابخانه جدید فضای کتابخانه‌ای بیشتری برای استفاده مراجعان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 36 برنامه فرهنگی در قالب برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت، برگزاری جلسات نقد، برگزاری جشن، برگزاری کنسرت موسیقی و برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور انجام شده است، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور، مجموعا 48 برنامه نقد و بررسی کتاب داشته و بیش از 600 نفر از اعضای کتابخانه‌ها نیز در مسابقات مکتوب و آنلاین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شرکت داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور، با اعلام اینکه در سال 91 احداث دو کتابخانه جدید در دستور کار این اداره قرار دارد، گفت: کتابخانه‌های عمومی نور با امانت دادن 130 هزار جلد کتاب در سال گذشته به مراجعان، توانست رتبه دهم استان را به خود اختصاص دهد.

وی منابع کتابخانه‌های شهرستان را 47 هزار عنوان در قالب 56 هزار نسخه عنوان کرد و گفت: 129 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان امانت داده شد در حالی که تعداد اعضای فعال کتابخانه حدود 5هزار نفر بوده است.

حسینی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کتابخانه‌های شهرستان برای ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: اقدامات صورت گرفته در سال 90 با تلاش مجدانه کتابداران شهرستان و حمایت‌های بی‌دریغ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرکل محترم کتابخانه‌های عمومی مازندران و با مشارکت شهرداری، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های دولتی شهرستان انجام گرفت و امیدواریم در سال 91 با ادامه روند همکاری‌ها بتوان شاخص‌های کتابخانه‌ای را تا حد مطلوبی ارتقا بخشید.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول