اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور کرمان:

امکان کنترل بیماری‌های طیور در کرمان فراهم شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: امکان پایش، مراقبت و کنترل بیماری‌های طیور در سریع‌ترین زمان ممکن در کرمان فراهم شد.

امکان کنترل بیماری‌های طیور در کرمان فراهم شد

آمنه زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور ساماندهی جوجه‌ریزی و کنترل بیماری‌ها در صنعت طیور سازمان دامپزشکی کشور با راه‌اندازی سامانه پایش و مراقبت از بیماری پرندگان امکان ثبت دقیق و کامل تمام‌ مراحل پرورش طیور از صدور مجوز جوجه‌ریزی تا صدور مجوز کشتار و حمل طیور به مقصد کشتارگاه را فراهم کرده است.

وی افزود‌: با استفاده از سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور امکان جمع‌آوری اطلاعات جوجه‌ریزی استان، بررسی روند شیوع و گسترش بیماری‌ها، تلفات موجود، نحوه واکسیناسیون‌، کانون‌های معدوم شده و... برای تصمیم‌گیری‌های کلان در اسرع وقت در اختیار مسئولان دامپزشکی استان و کشور قرار می‌گیرد.

زینلی با تأکید بر اهمیت ایجاد سیستم هشدار سریع نسبت به آغاز و شیوع بیماری‌ها برای کنترل و پیشگیری از گسترش احتمالی آنها گفت: این سیستم امکان پایش، مراقبت و کنترل بیماری‌های طیور در سریع‌ترین زمان ممکن را فراهم می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی کرمان جزو نخستین استان‌ها در‌ راه‌اندازی سیستم پایش بیماری‌های طیور بوده و از ابتدای راه‌اندازی این سیستم تا‌کنون در گروه برترین استان‌های کشور در بهره‌برداری بهینه از این سیستم است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول