اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل:

دامداری‌های سنتی بهسازی و ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های امسال دامپزشکی توجه به بهسازی و ساماندهی دامداری‌های سنتی در مناطق روستایی است.

دامداری‌های سنتی بهسازی و ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی صبح امروز در جریان بازدید از مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان اظهار داشت: توجه به دامپروری‌های مدرن علاوه بر شاخصه توسعه و رونق اقتصادی به یک مجموعه در‌آمد‌زا نیز برای صاحبان آن  تبدیل شده و سبب می‌شود رونق تولید و اقتصاد را شاهد باشیم.

وی مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان را از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مجتمع‌های دامپروری کشور توصیف کرد و افزود: در این مجموعه تولیدی بزرگ بیش از 13 هزار راس گاو اصیل شیری نگهداری می‌شود و از فر‌آورده‌های لبنی و محصولات به دست آمده آن استفاده بهینه می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل تولید 42 هزار تن شیر خام را یک ظرفیت ممتاز توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به پرورش 2 هزار راس گوساله با شاخصه پروار‌بندی حدود یک هزار تن گوشت سالم و بهداشتی وارد بازار مصرف شده و عموم مردم از مزیت‌های آن استفاده می‌کنند.

صالحی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن طرح توسعه دامپروری در کشت و صنعت مغان در اولویت‌ قرار دارد، یادآور شد: این مجتمع که در کشور هم از جهت تولید و هم به کار‌گیری نیروهای متخصص بی‌نظیر است باید با حمایت‌های مسئولان توسعه کمی و کیفی پیدا کرده که این امر را با جدیت تمام پیگیری می‌کنیم.

این مسئول در ادامه اهمیت مایه‌کوبی و اجرای طرح واکسیناسیون دام و طیور را یادآور شد و اضافه کرد: هم اکنون با توجه به شرایط شکل‌ گرفته و اعمال برخی از دستور‌العمل‌ها نسبت به ساماندهی و تغییر برخی از ساختار‌ها با طرح توسعه دامپروری این مجموعه موافقت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: توان فنی ما آمادگی دارد برای مقابله با بیماری‌های دام طرح‌های ضربتی واکسیناسیون نظیر تب برفکی و تست‌های دوره‌ای سل و بروسلوز را انجام دهیم.

صالحی واکسیناسیون حیوانات و دام و طیور را از جمله وظایف دامپزشکی بیان کرد و گفت:‌ما از هفته دوم فروردین ماه با آمادگی کامل نسبت به این امر در مناطق روستایی و مجموعه‌های دامپروری در حاشیه شهر‌ها اقدام می‌کنیم.

وی یادآور شد: با افزایش و ارتقای زمینه‌های بهداشتی و درمانی و تشدید اقدامات کنترلی و قرنطینه‌ای بستر برای توسعه فضاهای مطلوب سلامت و بهداشت دام فراهم است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اهمیت کنترل بیماری‌های واگیر‌دار را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به وجود بیماری‌های متعدد مشترک دام و انسان ضرورت دارد مراقبت‌ها و اقدامات کنترلی در زمینه بیماری‌های مشترک با حساسیت و دقت نظر بیشتر انجام شود.

صالحی در پایان سخنان خود از راه‌اندازی مجموعه کشتارگاه‌های صنعتی و بسته شدن کشتارگاه‌های سنتی در استان خبر داد و اذعان داشت: امسال با تمام توان سعی داریم بساط کلیه کشتارگاه‌های سنتی را در استان اردبیل برچینیم.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول