اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرکزی تهران:

دامداری بخش مرکزی تهران از بین رفته است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی تهران با ابراز ناخرسندی از بهای گزاف علوفه‏های دامی گفت: متاسفانه بر اثر مشکلات بسیار صنعت دامداری بخش مرکزی تهران از بین رفته است.

دامداری بخش مرکزی تهران از بین رفته است

محمد خرمایی امروز در حاشیه نشستی با شماری از مسئولان بخش مرکزی تهران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در سالیان اخیر عرصه‏های ملی بخش مرکزی تهران به سازمان زمین‏ شهری سابق تحویل و این سازمان نیز زمین‏های مذکور را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در صدد ساخت و ایجاد باغ‏ویلا در این مناطق است و بدین ترتیب دامدارانی که از حق حیات و تداوم اشتغال در این منطقه برخوردار بودند با پیشنهاد تغییر معیشت مواجه شدند.

 

*وعده تبدیل زمین 10 هکتاری به 50 میلیون تومان

خرمایی اضافه کرد: در پی این پیشنهاد مقرر شد تا معوض مجوزهای چرای دام به هر دامدار منطقه نزدیک به 10 هکتار زمین تخصیص یابد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی تهران افزود: اما همین زمین وعده داده شده از سوی مسئولان امر نیز دست‏ آخر از 10 هکتار نخست آهسته آهسته به پنج هکتار، دو هکتار، سه هکتار و اخیرا به 50 میلیون تومان وجه نقد که هنوز پرداخت نشده است، تقلیل یافت.

 

*گرانی علوفه و مشکلات عدیده دامداران

وی با اشاره به دیگر معضلات دامداران منطقه خاطر نشان کرد: شاید بسیاری از کالاها در کشور قیمتی رو به فزونی داشته باشد؛ اما آنچه در این میان با افزایش قیمت مواجه شده اما کمتر صحبتی از آن می‏شود، بهای علوفه‏های دامی و نهاده‏های پرورش دام است.

خرمایی تصریح کرد: اگر دامداران به دلیل مشکلات عدیده‏ای مانند گرانی نهاده‏های تولید و علوفه‏های دامی از ادامه کار در این زمینه باز بمانند، زندگی روزمره همه اقشار جامعه با مشکلات بزرگ روبه‏رو می‏شود.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی تهران اضافه کرد: در حال حاضر دامداران بخش مرکزی تهران به دلیل گرانی علوفه، سیب‏زمینی را به عنوان خوراک پس از طبخ در اختیار دام قرار می‏دهند.

 

*انسداد مسیر کوچ عشایر در بخش مرکزی تهران

وی با بیان اینکه مسیر کوچ دامداران در بخش مرکزی تهران مسدود شده است گفت: متاسفانه بسیاری از مسیرهای عشایر کوچ‏نشین در بخش مرکزی تهران توسط نیوجرسی و سایر سامانه‏های جداکننده جاده مسدود شده است.

خرمایی ادامه داد: علاوه بر این زیرگذرهای احداثی در بسیاری از بخش‏های جاده تهران-شمال نیز به دلیل عدم لایروبی، تردد دام را برای دامداران به امری دشوار و کوچ را به فعالیتی پرضرر برای عشایر زحمت‏کش در مسیر حدفاصل مناطق ورامین تا لار بدل ساخته است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول