اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم وجود پیمانکاران مجرب

طرح‌های عمرانی در کردستان به کندی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: شهردار سقز گفت: عدم وجود پیمانکاران مجرب بسیاری از طرح‌های عمرانی در شهرهای کردستان را با مشکل مواجه کرده‌ است.

طرح‌های عمرانی در کردستان به کندی پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عثمان رحیمی دوشنبه شب در گردهمایی مدیران، روسا و ذی‌حسابان نهادهای عمومی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: به منظور جلوگیری از برگشت اعتبارات شهرداری‌ها و ارتقای کیفیت طرح‌های اجرا شده نیازمند پیمانکارانی مجرب و کارآزموده هستیم.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های عمران شهری همواره از وجود پیمانکارانی خوب و مجرب محروم بوده و بیشتر پیمانکاران فعال در طرح‌ها نیز اولویت خویش را  سود و منفعت مادی در نظر می‌گیرند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بیشتر پیمانکارانی هم که از خارج استان برای اجرای طرح‌های عمران شهری اعلام آمادگی می‌کنند رانده شده از شهرهای خویش بوده و عملکرد و بازدهی آنچنانی ندارند.

شهردار سقز در خصوص بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ارائه طرح‌های شهرداری‌ها و فعالیت ذی‌حسابان آن‌ها در بازه زمانی در نظر گرفته شده تا پایان سال مالی، تصریح کرد: امید است با راهنمایی‌ها و تعامل‌های به وجود آمده با خزانه کل، دیوان محاسبات و اداره کل امور اقتصادی و دارایی این مشکل نیز برای شهرداری‌ها رفع شده و از برگشت اعتبارات جلوگیری شود.

شهردار سنندج نیز در ادامه این گردهمایی اظهار داشت: در چند  سال اخیر مدیریت استان برای رفع مشکلات شهرهای استان برنامه‌ای آنچنانی نداشته و همواره دنباله‌روی مردم بوده‌ایم.

مهدی حسام‌شریعتی افزود: باید برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و همچنین ارتقای شاخص‌های خدمات شهری در استان برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید در خصوص بازه زمانی برای اتمام سال مالی در کردستان تجدید نظر شود چرا که با آغاز فصل بارندگی در پاییز تا 15 اردیبهشت هر سال شاهد توقف طرح‌ها هستیم و شهرداری‌ها نمی‌توانند در این بازه زمانی محدود طرح‌های خود را اجرایی نموده و هزینه کرد نمایند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول