اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 87 درصد ورود گردشگرخارجی به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: میزان ورود گردشگرخارجی به آذربایجان‌غربی در طول عید نوروز سال‌جاری در مقایسه با نوروز سال گذشته 87درصد افزایش یافته است.

افزایش 87 درصد ورود گردشگرخارجی به آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیش‌ازظهر امروز بابک طالبی در کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی که با محوریت تسهیلات سفرهای نوروزی در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل یافته بود، اظهار داشت: عید نوروز سال‌جاری حدود 30هزار و 400نفر گردشگرخارجی به استان وارد شده‌اند که این میزان نسبت به عید نوروز سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی تصریح کرد: ورود و خروج گردشگران‌خارجی یکی از عوامل نشان‌دهنده رشد صنعت‌گردشگری است که این امر در آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده است به طوریکه ارائه خدمات مناسب در مرزها، فراهم‌بودن زیرساخت‌ها در پایانه‌ها همچنین بهره‌گیری از وسایل نقلیه باکیفیت یکی از عوامل موثر در این موضوع قلمداد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای کاهش قابل‌ توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: میزان وقوع تلفات انسانی در اثر تصادفات جاده‌ای 39درصد کاهش یافته است که این اتفاق فرخنده نیز به دلیل اطلاع‌رسانی مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌ مردم رخ داده به طوریکه فرهنگ ترافیک مردم ارتقا یافته است.

طالبی به تلاش مستمر و بی‌وقفه متولیان امر برای توسعه و تجهیز بیش از پیش پایانه‌ها برای پاسخگویی بهتر به مراجعان اشاره کرد و گفت: میزان تردد از مرز پلدشت 82درصد، تمرچین 26درصد، سرو هم 16درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین بازرگان به مرز 4هزار و 600 نفر خروجی مسافر در یک روز رسید و از مرز رازی هم تردد انجام گرفته است.

رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی حمل و نقل داخلی و بین‌المللی را یکی از فاکتورهای موثر در شتاب گرفتن روند توسعه قلمداد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور همجوار است به این مقوله بیشتر پرداخته می‌شود.

 انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول