اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر گنبدکاووس خبر داد

رشد چشمگیر بازدید گردشگران از جاذبه‎های گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد تسهیلات و نظارت بر سفر گنبدکاووس از رشد چشمگیر گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

رشد چشمگیر بازدید گردشگران از جاذبه‎های گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورمحمد جعفری عصر امروز در مراسم تجلیل از خادمان تسهیلات سفر در گنبدکاووس در مقایسه آماری بازدید از بلندترین برج آجری جهان در سال جدید و سال گذشته اظهار داشت: امسال 129 هزار و 973 گردشگر نوروزی از برج تاریخی قابوس بازدید کردند که تعداد گردشگران سال گذشته 67 هزار و 511 نفر بوده است و این آمار حاکی از افزایش 92 درصدی گردشگران نوروزی بلندترین برج آجری جهان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در ادامه با اشاره به رشد 376 درصدی گردشگران خارجی در ایام نوروز امسال اذعان داشت: در سال گذشته 25 نفر گردشگر خارجی از برج قابوس دیدار کردند که این رقم در سال جدید به 119 نفر رسید.

وی با بیان افزایش 31 درصدی تعداد بازدیدکنندگان تالاب‎ها و بازارچه مرزی نسبت به سال گذشته افزود: امسال 202 هزار و 741 نفر از تالاب‌ها و بازارچه بازدید کرده‌اند این در حالی است که در سال گذشته 154 هزار و 40 گردشگر از این جاذبه‌های طبیعی دیدار کرده‌اند.

جعفری همچنین با اشاره به افزایش 693 درصدی بازدیدکنندگان شهر تاریخی جرجان خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار و 464 نفر از دیدنی‎های کم‎نظیر شهر تاریخی جرجان بازدید کرده‌اند که این تعداد گردشگر در سالی که گذشت 815 نفر بوده است. 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از تلاش‎های اعضای ستاد تسهیلات سفر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر نیز در کمپ‎های راهنمایی مسافران نوروزی شهرستان به مدت 19 روز در قالب سه کمپ ثابت در مکان‎های میدان امام علی(ع)، میدان بسیج، برج قابوس و یک کمپ سیار هشت روزه در محل امامزاده یحیی بن زید(ع) به راهنمایی مسافران نوروزی پرداختند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول