اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

قبض زندگی مردم به دست طماعان اقتصادی نیفتد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان فردوس گفت: دولت و مسئولان اقتصادی کشور نگذارند که قبض زندگی مردم به دست طماعان و گردن‌کشان اقتصادی و قارون صفتان بیفتد.

قبض زندگی مردم به دست طماعان اقتصادی نیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مرادی پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان فردوس اظهار داشت: در حال حاضر گرانی و افزایش قیمت‌ها به مردم به ویژه اقشار کم درآمد فشار زیادی وارد کرده که مسئولان اقتصادی کشور باید ضمن بررسی علل، با عوامل ایجاد کننده آن به شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد می‌کند، امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه می‌آورد.

امام جمعه موقت فردوس تصریح کرد: این حدیث نشان دهنده آثار سو‌ء عقب ماندگی اقتصادی است و سبب می‌شود تا بر اثر گرانی و تورم، بخش‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به ویژه ارزش‌های اخلاقی جامعه به شدت آسیب ببیند.

مرادی یادآور شد: مسئولان نباید اجازه دهند که عده‌ای همچون زالو خون مردم را مکیده و افعی شوند و ستون فقرات اقشار کم درآمد، پابرهنگان و دردکشیدگان که همیشه در خط مقدم انقلاب و اسلام بوده‌اند در زیر گام‌های خبیث آنان شکسته شود.

وی گفت: مردم نیز باید در میدان مقابله با گرانی نقش‌آفرین و با پرهیز جدی از اسراف و ریخت و پاش‌های غیرمنطقی و همچنین نظارت مردمی و اهتمام به گزارش موارد خلاف شرع و قانون یاری‌گر دولت و نظام باشند.

امام جمعه موقت فردوس افزود: یکی از حیله‌ها و شگردهای گروه‌های ضد اسلام و مبلغان و مبشران مسیحی تولید و نشر شبهات و ابهامات در مورد منابع معتبر اسلامی به ویژه قرآن کریم است.

مرادی عربی بودن قرآن کریم را یکی از این ابهامات عنوان و تصریح کرد: این مبلغان عنوان می‌کنند که قرآن به زبان عربی نازل شده و از آنجا که همه مردم جهان عربی زبان و آشنا به آن نیستند پس قرآن کریم طبیعتا هدایتگر نیست.

وی یادآور شد: وجود کتبی و تدوینی قرآن کریم اگرچه عربی است اما حقیقت اصلی آن، نه عربی و نه تازی و نه فارسی و نه دیگر زبان‌های گفتاری بلکه حبل متین و رشته محکمی از نور برای هدایت بندگان خداوند است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول