اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

خروج از بن‌بست اقتصادی اندیشه رهبری در سال 91 است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: خروج از بن‌بست اقتصادی، دستیابی به افق‌های بلند افزایش تولیدات داخلی و استقلال اقتصادی ایران اسلامی اندیشه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 91 است.

خروج از بن‌بست اقتصادی اندیشه رهبری در سال 91 است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری و ترس از خدا در همه زمینه‌ها و با اشاره به امامت حضرت ابراهیم(ع) اظهار کرد: خداوند اوامر و وظایف سنگین و مختلفی را بر دوش حضرت ابراهیم(ع) قرار داد که وی با سرافرازی تمام امتحانات الهی را پشت سر گذاشت.

* امام راحل و مقام معظم رهبری صفات امامان معصوم را دارند

خطیب جمعه گچساران با اشاره به آیات مختلفی از قرآن در زمینه امامت ابراهیم(ع) افزود: در تمامی این آیات عظمت مقام امامت و منسوب بودن امامت از طرف خداوند برداشت می‌شود.

موسوی تصریح کرد: دامنه عصمت در امام و جانشین پیامبر(ص) تنها مربوط به زمان انتصاب امام نیست بلکه به زمان طفولیت نیز بر می‌گردد.

وی ادامه داد: جلوه‌های امامت معصوم(ع) در ولی فقیه جمع می‌شود و پرتویی از امامت امامان معصوم(ع) است.

این مقام مذهبی و علمی گچساران یکی از خصوصیات امام و جانشین پیامبر(ع) را عصمت و دوری از گناه عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند در پاسخ ابراهیم خلیل‌الله برای جانشینی فرزندان یا یکی از خاندانش فرمودند که امامت و جانشینی به عناصری که گناهکار، ستمگر و فاقد روح عدالت باشند سپرده نمی‌شود.

موسوی با اشاره به خصوصیات امام راحل و با بیان اینکه از زمان تولد امام راحل تا تاریخ وفات هیچ مکروهی از ایشان دیده نشد، خاطرنشان کرد: در مورد مقام معظم رهبری نیز این مسئله صادق بوده و تاکنون کسی پیدا نشده است که از ایشان گناهی دیده باشد.

* دولت از ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به کشور جلوگیری کند

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی گچساران گفت: تقوا و پرهیزکاری بهترین وسیله برای رسیدن به خدا است.

موسوی با اشاره به نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری عنوان داشت: نامگذاری سال 91 یکی از برجسته‌ترین و هدایتگرترین فرمایشات مقام معظم رهبری برای خروج از بن‌بست‌های اقتصادی در زمانی است که دنیا به فرماندهی آمریکا، ایران اسلامی را مورد تهدید و تحریم‌های فشرده اقتصادی قرار داده است.

وی توجه عملی به نامگذاری سال 91 را نیازمند به روشن‌‌شدن مفهوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و یادآور شد: مفهوم تولید ملی در تولید تمام محصولات، خدمات و خلاقیت‌های کار فیزیکی، فکری و معنوی تک‌ تک مردم ایران اسلامی خلاصه می‌شود.

این مسئول در گچساران افزود: در صورتی که تولیدات ملی علاوه بر مرتفع کردن نیازهای داخلی توانایی رفع نیاز بازارهای خارجی را نیز داشته باشد، تحقق اهداف نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حاصل شده است.

موسوی با اشاره به راهکارهای عملیاتی شدن نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: لزوم بررسی شرایط، حمایت از کار‌، شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن موانع تحقق این نامگذاری ازجمله راهکارهای عملی شدن این شعار است.

وی برطرف کردن موانع فرهنگی در راستای استفاده از تولیدات ملی و جلوگیری دولت از ورود کالاهای مشابه تولید داخلی را از دیگر راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال 91 عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول