اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در 21 کانون فرهنگی امریکای لاتین:

مسلمانان امریکای لاتین تعیین تکلیف خود را از امام خامنه‌ای می‌خواهند

خبرگزاری فارس: استاد اسلام‌شناس دانشگاه‌های امریکای لاتین گفت: مسلمانان امریکای لاتین نیز تعیین تکلیف خود را از سیدعلی خامنه‌ای می‌خواهند.

مسلمانان امریکای لاتین تعیین تکلیف خود را از امام خامنه‌ای می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سهیل اسعد ظهر امروز در همایش روحانیت انقلابی، حضور حداکثری و مطالبه رهبری با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در سطح بین‌الملل اظهار کرد: امریکای لاتین قبل از انقلاب منطقه مسیحی کاتولیک بود که اسلام در این منطقه تاریخ طولانی نداشت.

وی افزود: مسلمانانی که به منطقه امریکای لاتین مهاجرت کرده بودند به دلیل کمبود زنان مسلمان در این منطقه مجبور به ازدواج با دختران غیر مسلمان مسیحی شدند که بر این اساس و نیز به این دلیل که در این منطقه مسجد، مرکز و یا مدرسه اسلامی وجود نداشت به طور غیر طبیعی فرزندان غیر مسلمان می‌شدند چرا که مادران غیرمسلمان داشته و در مدارس غیرمسلمانان تحصیل می‌کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در 21 کانون فرهنگی امریکای لاتین گفت: اسلام قبل از انقلاب اسلامی در امریکای لاتین اسلام فرهنگی تلقی می‌شد به گونه‌ای که حتی شیعیان نیز تبلیغ مسیحیت می‌کردند و کتاب قرآن نیز در بین آنها مجهول و مطرود بود و اگر از ما سئوال می‌شد اسلام چیست بیان می‌کردیم یعنی گوشت خوک و شراب نخورید.

وی با بیان اینکه تصور ما از حجاب اسلامی، چیزی برای پیر زنان و از خمس و زکات بحثی مربوط به پیرمردان پولدار بود، عنوان کرد: وضعیت به گونه‌ای بود که وقتی به ما گفتند اربعین امام حسین(ع) است، گفتیم بنده خدا کی فوت کرده؟ و حتی مسلمانان از مسلمان بودنشان خجالت می‌کشیدند چون آگاهی نداشتند.

سهیل اسعد با بیان اینکه اگر وضعیت قبل از انقلاب اسلامی در امریکای لاتین ادامه می‌یافت قطعاً این دین در آنجا حذف می‌شد، ابراز کرد: با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در ایران، یک سری روحانیون به امریکای لاتین آمدند و مشغول تبلیغ شدند و در این راستا 150 عنوان از آثار شهید مطهری، امام خمینی و... را به زبان اسپانیایی ترجمه کردند و بر این اساس ما کم کم به اصل اسلام آشنا شدیم.

وی ادامه داد: روحانیون اعزام شده به امریکای لاتین شروع به ساخت مساجد، مراکز و مدارس اسلامی کردند و روزنامه و مجله‌هایی با موضوع اسلام به راه انداختند که حرکت بسیار عظیمی بود و انقلاب اسلامی در رشد اسلام در این کشور تأثیرات عمیقی گذاشت.

مبلغ نمونه طلاب خارجی از آرژانتین با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امریکای لاتین کسی به قرائت قرآن توجه چندانی نداشت، یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نمایندگان این انقلاب در امریکای لاتین، امروز ما جوانانی داریم که حائز رتبه‌های بین‌المللی در زمینه قرائت قرآن شده‌اند و مفسران برگزیده قرآنی تربیت شده است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نقش قرآن در امریکای لاتین متفاوت شده است، گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) نیز در این کشور فرهنگی مهجور بود اما با گذشت فعالیت‌های اسلام‌شناسی و اسلام‌خواهی و تبیین فلسفه اهل بیت(ع) این مهم نیز در امریکای لاتین رونق گرفت و رواج داده شد.

سهیل‌ اسعد با اشاره به روند روبه رشد گرایش به اسلام شیعی در امریکای لاتین و خصوصا در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: در بولیوی در حال حاضر امت اسلامی اهل بیتی برپا شده است که این روندهای مشابه نشان از آن دارد که انقلاب اسلامی به درستی منتشر شده چرا که در شرایط کنونی انقلاب اسلامی نقش پیامبری دارد.

وی با اشاره به تبعیت شیعیان و مسلمانان امریکای لاتین از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: چرا برخی بیان می‌کنند که در حال حاضر امر ولایت فقیه کمرنگ شده است در حالی که حتی مسلمانان امریکای لاتین نیز تعیین تکلیف خود را از سیدعلی خامنه‌ای می‌خواهند و او را رهبر می‌دانند.

نماینده مقام معظم رهبری در 21 کانون فرهنگی امریکای لاتین با بیان اینکه گام‌های برداشته شده در راستای نشر اسلام و انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه است، یادآور شد: نه تنها در عرصه‌های اخلاقی و دینی بلکه در همه عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز امیدی به نام ولایت فقیه در قلوب مردم ملت‌های مختلف ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: افراد تازه مسلمان‌شده در امریکای لاتین و مناطق مختلف اذعان دارند که به طور قطع عدالت علی‌بن ابی‌طالب(ع) بر عدالت ارنست چگوارا و فیدل کاسترو برتری دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول