اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

امریکا در پی ایجاد 32 کشور در خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل طی سخنانی پرده از طرح محرمانه امریکا برداشت که بر اساس آن مقامات کاخ سفید سعی می‌کند 32 کشور در منطقه خاورمیانه ایجاد کنند تا حاکمیت ملی کشورهای مستقل را خدشه‌دار کنند.

امریکا در پی ایجاد 32 کشور در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام  والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: خاورمیانه در آستانه یک تحول بزرگ و حساس قرار دارد به طوریکه کشورهایی همچون امریکا، چین اروپا و روسیه به دلیل آنکه منافع خود را در خاورمیانه حساس می‌دانند در رقابت برای کسب قدرت و دستیابی به انرژی در این منطقه هستند چراکه فهمیده‌اند هرکس خاورمیانه را در دست گیرد سروری و پیشوایی جهان را بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیگانگان میلیاردی هزینه می‌کنند تا کشورهای خاورمیانه را تجزیه کرده و دولت‌های ذره‌ای تشکیل دهند، اضافه کرد: بارزانی در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است که به زودی کردستان مستقل تشکیل می‌شود و این ادعاها نشان از تلاش امریکا برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و ایجاد کشورهای ذره‌ای است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امریکا تلاش می‌کند تا استقلال و حاکمیت ملی کشورها را به دست گیرد و به همین خاطر تنها کشور خود را مستقل دانسته و کشورهای دیگر را وابسته به خود می‌داند و از طریق اهرم‌های فشار درصدد تهدید و تحریم دیگر ملت‌هاست.

وی بدترین اهرم فشار استکبار را ترور ملت‌ها و بحث خونریزی در کشورهای دیگر توصیف کرد و ادامه داد: جای تاسف است که امروز خون ملت‌ها را وجه‌المصالحه قرار داده تا برای حاکمیت و برهم زدن استقلال ملت‌ها کارشکنی کنند.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: امریکا هم‌اکنون در کشور عراق با به راه انداختن ترور، حمایت از مخالفان و بسیاری از فنون دیگر به فکر باجگیری گروهی و جمعی است به طوریکه با علم کردن گروه العراقی در این کشور درصدد فشار علیه نوری مالکی است.

عاملی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که امریکا توان فشار اوردن به آن را ندارد چراکه مقاومت ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهد گروه‌های خارجی در این کشور دست به تحرکاتی بزند.

سپاه با انهدام پژاک عامل فشار علیه ایران را از بین برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امریکا برای فشار آوردن به کشور ترکیه گروهک تروریستی پ.ک.ک را مجهز کرده است، اظهار داشت: حزب کارگزاران کردستان تاکنون با اعمال تروریستی خود 45 هزار نفر در ترکیه را کشته است و امریکا در بسیاری از معادلات سیاسی برای مهار ترکیه از این ابزار استفاده می‌کند.

عاملی گفت: این کشور قصد داشت همین الگو را در ایران و با تحریک گروهک پژاک پیاده کند که با هوشیاری سپاه پاسداران این ترفند در نطفه خفه شد.

وی در ادامه بیان کرد: در یک بازی جدید سوریه که در خط مقدم مقاومت است با نیرنگ‌های مختلف از سوی امریکا و حتی کشور ترکیه تحت فشار است و بیشترین هدف از این اقدام ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امریکا با استقرار نیرو در کشورهای مختلف و تحریک گروه‌های مختلف دیگر قصد درست کردن نگهبانان منطقه‌ای برای رژیم صهیونیستی را دارد به طوریکه سران آذربایجان بعد از تحریم مصر از صادرات نفت و گاز به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که منابع انرژی این رژیم را تامین می‌کنند.

عاملی عقب‌نشینی اردوغان را از پایبندی به اصول اسلامی و پوشش حجاب در این کشور بعد از فشار از سوی امریکا یادآور شد و بیان کرد: اردوغان به دلیل فشار امریکا دست از تفکر اسلامی خود برداشته و از سال 2008 به موضوع ممنوعیت حجاب در این کشور با تحریک امریکا تن داده است.

امریکا در فکر ایجاد 32 کشور جدید در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود پرده از طرح محرمانه امریکا باز کرد که در آن ابلیس روزگار سعی می‌کند 32 کشور جدید را در منطقه خاورمیانه درست کند تا استقلال و حاکمیت ملی کشورها را خدشه‌دار کند.

عاملی تصریح کرد: اقدامات جدید امریکا در پاسخ به وزیر دفاع آذربایجان که اعلام کرده بود به واسطه جنگ می‌توان قره‌باغ را آزاد کرد نشان از بی‌توجهی به حاکمیت و استقلال ملی کشورهاست که تلاش می‌کنند با گذر زمان بازپس‌گیری قره‌باغ را از ذهن تاریخ پاک کنند و با دور کردن سربازان آذربایجان از جنگ و مبارزه واقعی با دشمن در آزادسازی قره‌باغ برای همیشه کارنامه آزادی این منطقه را ببندند.

* سفر وزیر راه و شهرسازی به تحرک راه‌آهن کمک جدی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از پیشرفت 26 درصدی راه‌آهن اردبیل میانه اظهار داشت: کندی اجرای این پروژه نارضایتی اهالی را سبب شده اما وزیر راه و شهرسازی در سفر دیروز خود با تخصیص 144 میلیارد تومان و اتمام حجت با پیمانکاران پروژه تلاش کرده تا این مجموعه جمع‌بندی شده و در فرصت باقیمانده از دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

عاملی به اقدام وزیر راه و شهرسازی در دو خطه کردن 100 کیلومتر راه اردبیل سرچم و 30 کیلومتر آزادراه اردبیل مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: ما خواستار کلنگ‌‌زنی راه‌آهن اردبیل مغان هستیم و انتظار داریم همانگونه که وعده رئیس‌جمهور در تکمیل راه اصلی اردبیل در مدت دو ماه عملی شد پروژه راه‌آهن نیز در مدت کوتاه به سرانجام برسد.

* شهادت معصوم ذبح مرجعیت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز شهادت حضرت فاطمه زهرا را تسلیت گفت و بیان کرد: شهادت معصوم در حقیقت شهادت مرجعیت علمی است و برای هیچ ملتی ضایعه‌ای سنگین‌تر از این اقدام وجود ندارد.

عاملی گفت: اگر در طول تاریخ ملت‌ها از مکتب رسول‌الله و فرقه ان حضرت تبعیت می‌کردند به اذعان حضرت زهرا (س) در دنیا هیچ اختلاف نظری به وجود نمی‌آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو اسباب ترور فطرت پاک انسان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان با تقویت طبیعت انسان‌ها و آتش زدن به خواسته‌های بشر و همچنین ارائه تصویری غلط و تفسیری نامفهوم از خواسته‌های بشری آنها را گمراه می‌کنند در حالی که فطرت انسان ندای پاک بودن و طهارت را سر می‌دهد و دلیل رسالت انبیا نیز آگاه کردن انسان از فطرت و دوری از شیاطین بوده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: فطرت پاک انسان بشریت را به حیا و شرم دعوت می‌کند اما نابالغی بشر و درک درست نداشتن از ادراکات سبب می‌شود اقتضای فطرت گم شده و جای اعمال فطری انسان را طبیعت بگیرد.

عاملی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز بسیاری از بشارت‌ها و وعده‌های پیامبر به امت‌ها در نادیده گرفتن فطرت پاک، نپرداختن به هوی و هوس، معکوس شدن منکر به جای معروف و معروف به جای منکر مشهود است و باید از شکل‌گیری چنین اوضاعی نگران بود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول