اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون دو و میدانی خبر داد

برگزاری مسابقات هفتگی دو و میدانی در محلات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دو و میدانی از ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات هفتگی دو و میدانی در محلات کشور توسط شهرداری‌ها خبر داد.

برگزاری مسابقات هفتگی دو و میدانی در محلات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، افشین داوری بعدازظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت دو و میدانی خراسان شمالی اظهار داشت:‌ برگزاری این مسابقات برای رده‌های سنی مختلف با مشارکت شهرداری‌ها پیشنهاد شده است.

وی افزود: با نهایی شدن این پیشنهاد زمینه برای توسعه و تقویت ورزش دو و میدانی و همگانی شدن آن در کشور فراهم می‌شود.

داوری با بیان اینکه این رشته ورزشی از ورزش‌های پایه محسوب می‌شود، اظهار داشت: رشته دو و میدانی 147 مدال ورزشی را می‌تواند در المپیک کسب کند، از این رو المپیکی که پیش رو داریم از هر لحاظ برای ما حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ما اکنون سه پرتاب‌گر دیسک داریم که احتمال شانس کسب رده A را دارند و جزو 12 نفر المپیکی هستند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو نفر از بانوان از جمله خانم طوسی که قهرمان آسیا شدند، مجوز ورود به المپیک را کسب کرده‌اند، گفت: بسیاری از قهرمانان این رشته ورزشی از استان‌ها بوده و نشان از این دارد که استان‌هایی مثل خراسان شمالی هم این توانمندی‌ها را دارا هستند و باید این هیئت تقویت شود.

وی تأمین زیرساخت‌های ورزشی در استان‌ها را از اولویت‌های فدراسیون دو و میدانی برشمرد و افزود: بر همین اساس تاکید شده است تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و افتتاح شده تا زمینه استفاده آن از سوی ورزشکاران این رشته فراهم شود.

داوری با اشاره به اینکه برنامه‌های فدراسیون دو و میدانی به صورت پنج ساله تدوین شده است، گفت:‌ این برنامه تمام مسائل این فدراسیون را در برگرفته که پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت امسال تهیه آن قطعی شود.

وی با بیان اینکه توجه به علاقه در کنار استعدادیابی در ورزش دو و میدانی بسیار حائز اهمیت است، افزود: سابقاً هفت هزار نفر در رشته دو و میدانی استعداد یابی شدند لیکن دریغ از یک نفر که در فعالیت‌های این رشته ورزشی حفظ شوند، زیرا در کنار استعدادیابی دو و میدانی باید به علاقه نیز توجه شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اینکه برای کلاس‌های آموزشی هم برنامه‌هایی برای مربیان و داوران تنظیم شده است، گفت: این دوره‌های ورزشی برای استان‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی خواستار جدی گرفته شدن ورزش دو و میدانی به صورت همگانی شد و اظهار داشت: در این زمینه ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز می‌توانند موثر باشند.

داوری با اشاره به استعدادهای ورزشی در خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا در آینده با راه‌اندازی پیست‌های دو و میدانی ورزشکاران صاحب نام از این خطه وارد رشته دو و میدانی شده و به عضویت تیم ملی درآیند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول