اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

10 هزار مددجو امسال به کربلای معلی اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در این سازمان با هدف ارتقاء توانمندی فرهنگی جامعه هدف و اعزام 10 هزار نفر مددجو به کربلا در قالب این‌گونه طرح‌ها خبر داد.

10 هزار مددجو امسال به کربلای معلی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همایون هاشمی در جریان سفر دور چهارم هیئت دولت به هرمزگان، در حاشیه بازدید از اداره‌کل بهزیستی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی به غیر از کمک‌های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و اشتغال از برنامه‌های ارتقای توانمندی فرهنگی نیز برخوردار می‌شوند، هدف اصلی سازمان بهزیستی را ارتقای توانمندی فرهنگی اعضای جامعه هدف عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 5 هزار نفر از اعضای جامعه هدف به کربلای معلی اعزام شده‌اند، گفت: امسال نیز 10 هزار نفر به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم‌چنین از اجرای طرح اعزام 10 هزار نفر به مشهد مقدس در سال جاری نیز خبر داد و گفت: یکی از طرح‌هایی که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد، اعزام 10 هزار نفر به مشهد مقدس است که در این راستا مددجویان با هزینه سازمان بهزیستی کشور از بهترین امکانات رفاهی و اقامتی در بهترین هتل‌های مشهد، برخوردار می‌شوند.

به گفته هاشمی، اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب رضایت جامعه هدف بهزیستی و افزایش تأثیر معنوی و رشد باورهای دینی در اعضای جامعه هدف بهزیستی خواهد شد.

*دیدار با انجمن‌های معلولان به طور جداگانه

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه حضور خود در بندرعباس به طور جداگانه با اعضای سه انجمن بهزیستی هرمزگان تشکیل جلسه داد.

اعضای انجمن ناشنوایان، نابینایان و انجمن ضایعه نخاعی هرمزگان از جمله انجمن‌هایی بودند که با هاشمی دیدار کردند.

در این نشست‌ها هر یک از انجمن‌ها با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و برشمردن فعالیت‌های انجمن به ارائه خواسته‌های خود پرداختند.

در نشست انجمن ناشنوایان، پرداخت 70 میلیون ریال برای کمک به این کانون و اختصاص 400 میلیون ریال برای تأمین سهم آورده به ازای 20 نفر به تصویب رسید.

هم‌چنین در دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور با انجمن ضایعه نخاعی پرداخت حق پرستاری به 111 نفر از معلولان ضایعه نخاعی، اختصاص خودروی ون به انجمن ضایعه نخاعی از سوی بهزیستی کشور با هدف رفع مشکل ایاب و ذهاب معلولان، پرداخت جبران کارآیی به معلولان ضایعه نخاعی و تخصیص اعتبار برای تجهیز انجمن از مصوباتی که برای تصویب نهایی به مرکز اعلام شد.

هم‌چنین در نشستی که هاشمی با انجمن نابینایان برگزار کرد نیز مصوباتی همانند اختصاص 400 میلیون ریال به نابینایان برای ساخت مسکن، اختصاص مبلغ 70 میلیون ریال وام بلاعوض برای تجهیز انجمن نابینایان و راه‌اندازی کانون وکلا برای اشتغال این بخش از معلولان به تصویب رسید.

*بازدید از شیرخوارگاه الزهرا(س) بندرعباس

رئیس بهزیستی کشور و هیئت همراه وی به همراه مدیرکل بهزیستی هرمزگان و معاونان این اداره‌کل هم‌چنین در ادامه از مرکز شیرخوارگاه الزهرا(س) نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول