اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اعلام کرد

شناسایی نخبه‌های مددجوی کردستان در زمینه مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از شناسایی و پرورش نخبه‌های مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان برای حضور در مسابقات ملی مهارت خبر داد.

شناسایی نخبه‌های مددجوی کردستان در زمینه مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیدجمیل احمدی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌کردستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تشکیل نظام جامع ملی مهارت و فناوری امسال تحولی عظیم و بنیادین در عرصه مهارت آموزی بوجود خواهد آمد و بیش از گذشته شاهد پویایی و بالندگی و پیشرفت و ارتقاء فرهنگ مهارت، در سطح کشور خواهیم بود.

 

به گفته وی مجموعه آموزش فنی ‌و‌ حرفه‌ای استان کردستان نیز امسال تحقق اهداف و برنامه‌های راهبردی سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی  را در سرلوحه کاری خود قرارداده و با حرکتی جهاد گونه در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان و نظام جامع ملی مهارت و فناوری تلاش می‌کند.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای کار نام برد و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم و مورد نیاز بازار کار، عامل موثری در کاهش نرخ بیکاری در کردستان خواهد بود.

 

* توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد جویای کار

 

وی از توسعه بیش از پیش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد جویای کار در سطح استان خبر داد و افزود: با تلاش فعالان این عرصه ظرفیت‌ها و نیازهای استان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز بازار کار شناسایی شده است.

 

وی در ادامه از ارائه 7 میلیون و 300 هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال 90 در این استان اشاره کرد و گفت: این میزان آموزش در طول سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی استان به علاقمندان ارائه شده است.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌کردستان، 5 میلیون و 465 هزار و 562 مورد از آمار مذکور در 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، مراکز صنایع، سیار و طرح نوین استاد شاگردی و 83 آموزشگاه آزاد فعال در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی ارائه شده است.

 

احمدی به میزان دوره‌ها، تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش در مراکز ثابت که عموما پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود در طول سال گذشته 5 میلیون و 465 هزار و 562 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

 

* توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای کردستان

 

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح روستاها را از اولویت‌های این اداره‌کل در استان برشمرد و گفت: در بخش آموزش‌های سیار روستایی به منظور جبران کمبود مراکز در نقاط دور دست و فاقد مرکز در طول سال گذشته 421 هزار و 370 نفرساعت آموزش‌های مختلف به روستائیان در سطح استان ارائه شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد جویای کار، روستائیان و به‌ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر فعالان این عرصه شاهد تحقق صد درصدی برنامه‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول