اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل هواشناسی استان زنجان خبر داد

نفوذ سامانه جوی بارشی از 20 فروردین به استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه جوی جدیدی از روز یک‌شنبه به استان زنجان نفوذ می‌کند که این سامانه بارش‌های پراکنده‌ای را دربر دارد.

نفوذ سامانه جوی بارشی از 20 فروردین به استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صادق ضیائیان ظهر امروز در جلسه هماهنگی به منظور اجرای مانور رانش، سیل و شکسته شدن سد با اشاره به اینکه وضعیت بارشی خاصی برای استان زنجان در روزهای آینده پیش‌بینی نمی‌شود، اظهار داشت: از هفته آینده با نفوذ سامانه جدیدی شاهد بارش‌های پراکنده در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان از نظر بارش استان زنجان وضعیت خوبی را داشته است، خاطرنشان کرد: وضعیت بارندگی در شهرستان زنجان از مهرماه تا پایان آذرماه سال گذشته به صورت نرمال ثبت شده است.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه در دی‌ماه سال گذشته میزان بارندگی شهرستان زنجان نسبت به بارندگی در درازمدت کاهش داشته است، اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده طی دی‌ماه سال گذشته در شهرستان زنجان 26.50 میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان زنجان در بهمن‌ماه سال گذشته 45.3 میلی‌متر ثبت شده است، ادامه داد: این میزان نسبت به بارندگی در بلندمدت 57 درصد افزایش یافته است.

ضیائیان هم‌چنین در زمینه وضعیت خشک‌سالی از مهرماه تا بهمن‌ماه سال گذشته، تصریح کرد: وضعیت شهرستان زنجان به صورت تَرسالی گزارش شده است که بارندگی نیز در این مدت بیش از حد نرمال بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در شهرستان زنجان طی اسفندماه سال گذشته 21.5 میلی‌متر است، افزود: در شش ماه دوم سال گذشته میزان بارندگی در زنجان هفت درصد افزایش داشته است که وضعیت خشک‌سالی نیز در این مدت به صورت نرمال بوده است.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان زنجان هم‌چنین به میزان بارندگی در روزهای یکم تا چهاردهم فروردین اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی در فروردین‌ماه سال جاری 22.9 میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به بلندمدت، شهرستان زنجان با کاهش بارندگی رو به ‌رو بوده است.

وی وضعیت خشکسالی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد را برای استان زنجان نرمال و کم‌تر از نرمال پیش‌بینی کرد و ادامه داد: از نظر دما نیز استان در سطح نرمال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول