اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هواشناسی استان البرز خبر داد

اطلاع‌رسانی شبانه‌روزی درباره وضعیت جوی البرز

خبرگزاری فارس: سرپرست هواشناسی استان البرز اعلام کرد: مسافران نوروزی که قصد عزمیت از محورهای برون‌شهری این استان را دارند،‌ به صورت شبانه‌روزی می‌توانند از وضعیت آب و هوایی استان مطلع شوند.

اطلاع‌رسانی شبانه‌روزی درباره وضعیت جوی البرز

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به منطقه جغرافیایی البرز و هم‌جواری با پایتخت، هر ساله بخش مهمی از سفرهای نوروزی از طریق جاده‌های این استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین مسافران نوروزی نیاز دارند تا از وضعیت آب و هوایی استان البرز به ویژه شرایط جاده‌ها اطلاع یافته و با اطمینان کافی سفر خود را از محورهای برون‌شهری البرز انجام دهند.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای اطلاع‌‌رسانی به مردم در این زمینه اندیشیده شده است؟ گفت: خوش‌بختانه ارتباط خوبی میان سازمان هواشناسی با رسانه‌ها وجود دارد و اخبار مربوط به شرایط جوی به صورت دقیق و لحظه‌ای منتشر می‌شود.

رحمانیان افزود: هم‌چنین اداره هواشناسی استان البرز از 2 طریق دیگر نیز به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند که نخستین آن سامانه تلفنی 134 است که به صورت شبانه‌روزی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین سامانه پیام کوتاه سازمان هواشناسی استان البرز فعال شده و مردم با ارسال کد شهرهای این استان به شماره 300074134 می‌توانند از وضعیت آب و هوایی آن منطقه اطلاع یابند.

به گفته رحمانیان کد 0261 مربوط به شهرستان کرج، کدT 262 مربوط به منطقه طالقان و کد H 0262 مربوط به منطقه هشتگرد در استان البرز است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره وضعیت جاده‌های استان البرز نیز گفت: تا 24 ساعت آینده شاهد بارش‌های پراکنده برف در معابر کوهستانی استان هستیم و به همین دلیل شهروندانی که قصد عزیمت از این محورها را دارند،‌ باید به برفی و لغزنده بودن جاده‌ها توجه داشته باشند.

رحمانیان در پایان تأکید کرد: اطلاع‌رسانی درباره وضعیت جوی استان البرز تا پایان تعطیلات نوروز 91 به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول