اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد سربیشه:

انقلاب اسلامی تحول عظیمی در هنر ایرانی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سربیشه گفت: انقلاب اسلامی تحول عظیمی در هنر ایرانی ایجاد کرد.

انقلاب اسلامی تحول عظیمی در هنر ایرانی ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، امیر کوچی ظهر امروز در همایش تجلی هنر در انقلاب اسلامی شهرستان سربیشه اظهار داشت: این همایش به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و به منظور گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و سید اهلم قلم شهید سید مرتضی آوینی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهادت شهید آوینی گواهی بر حقانیت راه و شناخت او بود، تصریح کرد: سفر آسمانی سید شهدای اهل قلم نمونه‌ای بی‌نظیر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان افزود: شهادت سپهبد صیاد شیرازی که اسوه‌ای حسنه در اخلاص، سیر الی‌الله و ولایت‌پذیری بود و نیز روز هنر انقلاب اسلامی ما را بر آن داشت تا گرد هم آییم و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا تقدیری نیز از هنرمندانی که در سال گذشته در ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اسلامی یاریگر این اداره بوده اند، کنیم.

کوچی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین نمودند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه نیز از فعالان حوزه فرهنگ و هنر بومی مجدانه حمایت خواهد کرد.

فرماندار شهرستان سربیشه نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی در ارتباط با این شهید اظهار داشت: امیر سرفراز ارتش اسلام با روحیه‌ای کم نظیر در سلسله عملیات‌های پیروزمندانه حق علیه باطل خوش درخشید.

غلامرضا حسین‌پور یادآور شد: مقام معظم رهبری در ارتباط با شهید صیاد شیرازی فرمودند"ما یاد شهید صیاد شیرازی را که از اول انقلاب تا لحظه وفاتش در هر میدانی که توانست تلاش کرد، فراموش نخواهیم کرد و حقیقتاً فقدان صیاد شیرازی برای ما خیلی تلخ بود".

وی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی در وصیت نامه‌اش آورده است که بسیار شاد و خرسندم البته نه به خاطر دریافت این درجه، بلکه به خاطر رضایتی که امید دارم امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری از من داشته باشند و مقام، درجه و اسم و رسم در نظر من هیچ جایگاهی ندارد.

فرماندار شهرستان سربیشه افزود: شهید سید مرتضی آوینی به دستور مقام معظم رهبری از سال 70 در موسسه فرهنگی روایت فتح برای فیلم‌سازی سینمایی با موضوعات دفاع مقدس فعالیت هنری‌اش را در این عرصه ادامه داد و مجموعه‌ای به‌عنوان روایت فتح را تدوین کرد که در حین ساختن یکی از این مجموعه‌ها در قتلگاه فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

حسین‌پور گفت: روزی که به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است را به جامعه هنری شهرستان تبریک می‌گوییم و خواستار ادامه راه شهدا به ویژه شهدای هنرمند و اهل قلم که سبب ماندگاری هنر ارزشی شدند، هستیم.

در ادامه این همایش قرائت شعر در رثای شهدا، پخش کلیپ به همین مناسبت و اهدای هدایایی به رسم یاد بود به هنرمندان فعال این عرصه انجام شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول