اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان خبرداد

اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای وتار در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری کردستان از اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه خوانی وتار در این استان خبرداد.

اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای وتار در کردستان

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی وتار، سومین دوره این جشنواره نیز به منظور ایجاد تعامل و برقراری ارتباط گروه‌های هنری استان با گروه‌های هنری استان‌های غرب کشور 30 خرداد امسال برگزار می‌شود.

به گفته وی، این جشنواره همزمان با روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی به صورت منطقه‌ای با حضور 9 استان اردبیل، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، لرستان، همدان و کردستان در سنندج برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: تحکیم جنبه‌های مستقل هنر نمایشنامه‌خوانی، تقویت بنیان‌های فرهنگی تئاتر شمال غرب، غرب و جنوب غربی  کشور، معرفی و ارزیابی توانایی هنرمندان در قالب فن بیان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرادی تصریح کرد: هنرمندان استان‌های مذکور می‌توانند به منظور شرکت در این جشنواره آثار خود را حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه 91 به آدرس سنندج، خ فلسطین، روبروی فرمانداری، حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه موضوع نمایش‌ها آزاد است، گفت: نمایش‌هایی که بر غنای فرهنگی و بازتاب مشکلات انسان امروز، بیداری اسلامی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تأکید داشته باشد و متون نوشته شده توسط هنرمندان استان مربوطه  باشد در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گفته سرپرست حوزه هنری کردستان، متون برگزیده سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه نویسی قلم سبز بدون داوری امکان حضور در بخش نهایی جشنواره نمایشنامه خوانی وتار را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به تمام گروه‌های راه یافته به بخش پایانی جشنواره کمک هزینه پرداخت می‌شود، افزود: زمان نمایش‌های ارائه شده نباید بیشتر از 45 دقیقه و کمتر از 30 دقیقه باشد.

سرپرست حوزه هنری کردستان تصریح کرد: حداکثر اعضای هر گروه نمایشی 6 نفر در نظر گرفته شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: نتیجه بازخوانی آثار ارسال شده و راه یافتگان بخش پایانی 15 خرداد ماه 91 اعلام می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی وتار قرار بود در اسفندماه سال 90 برگزار شود که به دلیل جابجایی برنامه‌ها در خرداد 91 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول