اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک صنعتی اشترجان:

برای حمایت از تولید ملی در تعرفه‌ها اصلاحاتی انجام شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شهرک صنعتی اشترجان گفت: اصلاح تعرفه‌ها از جمله مواردی است که باید برای حمایت از تولید ملی اقداماتی انجام شود.

برای حمایت از تولید ملی در تعرفه‌ها اصلاحاتی انجام شود

محمدامین توکل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: سه پیشنهادی که ما در زمینه سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارائه داده‌ایم، اصلاح قوانین به نفع سرمایه‌های ایرانی از قبیل تجدید نظر در تعرفه‌ها و اصلاح آنها است.

وی ادامه داد: واردات و صادرات کالاهای ما باید به صورتی باشد که پای کالاهای خارجی بی‌رویه به داخل کشور باز نشود.

مدیرعامل شهرک صنعتی اشترجان در ادامه مطالب خود اظهار داشت: اصلاح تعرفه‌ها از جمله مواردی است که باید در این زمینه اقداماتی نیز انجام شود.

وی از چگونگی اجرای قوانین در کشور سخن گفت و تصریح کرد: اگر قانونی در کشور وضع می‌شود چرا در استان اصفهان اجرایی نمی‌شود، استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر مواردی است که برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید رعایت شود.

توکل گفت: یک سری واردات در کشور انجام می‌شود و تولید مشابه آن وجود دارد که باید در زمینه تعرفه‌های وارداتی آن تجدید نظر انجام گیرد.

مدیرعامل شهرک صنعتی اشترجان افزود: باید برای این قبیل کالاهای وارد شده تعرفه‌های بالایی در نظر بگیرند تا اینکه کالاهای خارجی در ایران با قیمت بالایی به فروش رسیده در نتیجه تولیدات داخلی در کشور عرضه می‌شود.

وی گفت: معضلی که در کشور بر سر راه صنعتگران و تولیدکنندگان وجود دارد مبحث خام فروشی است.

توکل عمل خام فروشی بر اقتصاد کشور را مضر اعلام کرد و تصریح کرد: باید وضع به صورتی باشد که خام فروشی انجام نشده و مواد اولیه که در کشور وجود دارد به صورت فرآورده صادر شود.

وی با اشاره به پیشنهاد صنعتگران استان اصفهان اضافه کرد: پیشنهاد صنعتگران ذکر این مطلب است که مسئولان کشور تعرفه صادرات مواد خامی را افزایش دهند.

مدیرعامل شهرک صنعتی اشترجان از اجرای قوانین در کشور سخن گفت و اضافه کرد: قوانین به صورت همگن و یکنواخت اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: باید وضع در کشور به صورتی باشد که این سازمان‌ها در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور دخالت کرده و طرف مشورت قرار بگیرند.

توکل تأکید کرد: مسئولان باید از صنعتگران و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه رفع مشکلات آنها نظرخواهی کرده و اقداماتی را انجام دهند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول