اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل:

جهاد علمی پشتوانه تولید ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: جهاد علمی در کشورمان به همت و اراده دانشگاه‌ها و دانشجویان آگاه و با بصیرت، پشتوانه تولید ملی کشورمان است.

جهاد علمی پشتوانه تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی‌الله خوش‌طینت عصر امروز در نشست جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در تبیین اهداف و سیاست‌های دانشگاه پیام نور اردبیل در سال تولید ملی اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان منبع اصلی تولید و تربیت نیروی انسانی اصلی‌ترین رسالت خود را در تقویت تولید ملی و افزایش رفاه و آسایش مردم انجام می‌دهند و تکیه بر این منبع عظیم می‌تواند به تقویت تولید ملی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها کمک کند.

وی مفهوم تولید علم و تبدیل آن به ثروت را در حقیقت تجاری‌سازی تولید علم و تبدیل دانایی به توانایی بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیق از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد در کشور که محصول فعالیت مراکز دانشگاهی است به تقویت تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی به عنوان یک جهاد با ارزش تاکید کردند و ما باید به این نکته توجه کنیم که دانشگاه‌ها با تربیت نیروی انسانی متخصص، فرهیخته و توانمند و اساتید آن نیز به عنوان یک ظرفیت خوب پژوهشی و کاربردی نقش جدی در ارتقای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد.

خوش‌طینت در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این شعار در ادامه مسیر جهاد اقتصادی تعیین شده به طوری که دانشگاه پیام نور استان سال گذشته با برگزاری چهار همایش ملی، منطقه‌ای و استانی و چاپ و نشر ده‌ها کتاب و مقالات پژوهشی به همراه راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری و تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری کارگاه‌های علمی در مسیر تحقق شعار جهاد اقتصادی فعالیت چشمگیر داشت.

این مسئول به اولویت‌های این دانشگاه در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم تا ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور پارس‌آباد به بهره‌برداری رسیده و برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی فعالیت‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته را اعم از احداث مجتمع‌های فرهنگی، سوله‌های چندمنظوره، دیوارکشی، محوطه‌سازی و آسفالت و همچنین تکمیل و تجهیز سالن‌های آمفی‌تئاتر مؤثر و مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته ساختمان آموزشی نمین به بهره‌برداری رسید و شاهد سکوبندی و تجهیز آزمایشگاه‌ها، تقویت و توسعه موتورخانه حرارتی مرکزی در مراکز و واحدهای تابعه بودیم.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل دیگر اولویت امسال را تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف کاری برشمرد و اضافه کرد: تشکیل این کارگروه‌ها با هدف پیگیری و انجام تخصصی امور پیگیری و دنبال می‌شود که انتظار می‌رود به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول