اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان:

گلستان مهد والیبال ایران است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: استان گلستان به عنوان مهد والیبال ایران شناخته شده و این رشته ورزشی کاملاً با گوشت و خون مردم ورزش‎دوست این منطقه عجین شده است.

گلستان مهد والیبال ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان با وجود موفقیت‌های تیم ملی والیبال کشورمان به جرأت می‌توان گفت که والیبال یکی از ورزش‌های اول ایران است چرا که این رشته ورزشی موفق، توانسته پرچم پرافتخار ایران را در اقصی نقاط دنیا به اهتزاز درآورد و امید می‌رود که تیم ملی نوجوانان کشورمان که تمام سعی و همت خویش را برای رسیدن به نتیجه‌ای شایسته عزم کرده در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در اصفهان به مدت 9 روز برگزار می‌شود به مقام اول این دوره از رقابت‌ها برسد چرا که والیبال ما شایسته بهترین‌ها است همان طوری که در رقابت‌های جام جهانی 2011 تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد یک ملت پشتیبان والیبال ایران است، نوجوانان والیبال کشورمان نیز با پیروزی چشمگیرشان در مسابقات قهرمانی ثابت خواهند کرد که چیزی در این‌باره کم نخواهند گذاشت و دین خود را به ملتی که پشتیبان آنها هستند ادا خواهند کرد بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا گفت‎وگویی تفصیلی با ایرج مظفری سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان داشته باشیم آنچه می‌خوانید ماحصل این گفت‎وگوست.

فارس: وضعیت بازیکنان گلستانی در تیم ملی والیبال چگونه است؟

- یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی از استان گلستان است که بازیکنی پرقدرت، قوی و سرعتی است.

شش گلستانی در اردوی تیم ملی نوجوانان حضور دارند و این بازیکنان باجدیت و پشتکار در این تیم ظاهر شده‌اند که قطعا به خاطر داشتن مربیان پرتلاش و دلسوزشان بوده است.

فارس: در خصوص نحوه آماده‌سازی تیم ملی جوانان والیبال کشورمان بگویید؟

- تا قبل از استان گلستان تمرینات ما به صورت نیمه حرفه‌ای بوده که اکنون در گرگان حالت حرفه‌ای به خود گرفته است.

پس از شناسایی بازیکنان تلاش شد تا بر روی بدنسازی آنها به صورت حرفه‌ای کار شود که در حال حاضر قدرت ماکزیمم آنها به دست آمده و بازیکنان تست وزنه را که سبب قدرت، حجم، سرعت و استقامت در آنها می‌شود انجام دهند.

نوجوانان والیبالیست کشورمان در این اردو تمرین ژیمناستیک را نیز آموزش دیده‌اند به لحاظ اینکه ژیمناستیک می‌تواند چابکی، انعطاف‌پذیری، عکس‌العمل به موقع و آمادگی جسمانی را در بازیکنان تقویت کند.

فارس: به نظر شما عمده ضعف‌هایی که در والیبال ما وجود دارد چیست؟

- دریافت اول در والیبال مسئله‌ای است که نه تنها در والیبالیست‌های نوجوان بلکه در تیم بزرگسالان نیز کاملا مشهود است چرا که ما هر وقت دریافت‌مان خوب بوده حتی در مقابل تیم‌های خوب دنیا نیز به خوبی ظاهر شده‌ایم.

ما در تمام رده‌های والیبال از پاسورها و لیبروهای بسیار خوبی بهره‌مند هستیم، اما در دریافت مشکل داریم حتی در سرویس نیز برخی مواقع دیده می‌شود که بازیکن تیم ملی در پوئن‌های حساس، صددرصد سرویس را خودش می‌زند که این دیگر معنای یک کارگروهی را ندارد و نشان می‌دهد که بازیکن منافع تیم برایش مهم نیست چرا که والیبال یک کار گروهی است و نتیجه بازی، برد یا باخت جمعی است.

در شرایط سخت اگر بازیکن بتواند تکنیک خوبی انجام بدهد قطعا رشد می‌کند و معتقدم در دنیا چیز دست نیافتنی وجود ندارد به شرطی که بخواهیم و ابزارش را داشته باشیم و با توسل به ائمه از خدا کمک بخواهیم، لذا هر فاکتوری در جایگاه خودش باارزش است که ما سعی کردیم آنها را به بازیکنان آموزش بدهیم.

فارس: با توجه به اینکه سطح توقع از والیبال ایران بالاست شما جایگاه تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان را در چه رتبه‌ای می‌دانید؟

- والیبال نوجوانان تنها رده‌ای است که فقط آشنایی با بازیکنان ملاک نیست به لحاظ اینکه از توانایی‌های تیم مقابل چیزی نمی‌دانیم بنابراین نمی‌توان جایگاه تیم ملی نوجوانان را در مسابقات آتی پیش‌بینی کرد.

به نظرم هر مربی که قبل از بازی نوجوانان قول بدهد باید به کارش شک کرد، اما در والیبال بزرگسالان این امکان وجود دارد تا با شناخت قبلی حتی نتیجه بازی را حدس زد.

فارس: تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا چند اردوی دیگر برگزار می‌کنید؟

- بالای 15 برنامه اردویی دیگر تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا در اصفهان برای بازیکنان تیم خواهیم داشت.

ما چندین اردوی آمادگی برای بازیکنان تیم والیبال در تهران برگزار می‌کنیم و دو بازی دیگر نیز خارج از ایران انجام می‌شود البته با توجه به اینکه مسابقات جوانان آسیا را در ارومیه داریم حتماً یک اردوی‌مان به ارومیه خواهد بود تا با تیم‌هایی که زودتر از موعد به آنجا سفر می‌کنند بازی دوستانه‌ای داشته باشیم.

این پنجمین اردوی طولانی مدت ما است که بعد از اردوی تهران، بندرعباس، شهریار، مشهد و اکنون در گلستان داریم و سوم اردیبهشت نیز عازم کرمانشاه خواهیم شد.

سفر به استان‌های دیگر برای برگزاری اردو بوده، نه به این خاطر که در تهران جا نداریم بلکه رویکرد اصلی ما آموزش به بازیکنان و ایجاد انگیزه بیشتر در مربیان است.

فارس: آیا شناختی درباره رقبای خود در مسابقات آسیایی دارد یا خیر؟

- شناختی از رقبای‌مان در مسابقات قهرمانی ندارم، اما بهترین آنها طبق آماری که ارائه شده چین، تایوان و هند هستند.

فارس: عملکرد والیبال را در سال 1390 چطور دیدید؟

- جز رده‌های سنی، بهترین عملکرد را تیم والیبال‌مان داشت که بهترینش در تیم والیبال بزرگسالان به قهرمانی آسیا ختم شد که بازی درخشانی در جام جهانی داشت و واقعا یک هفته ورزش ایران را والیبالی کرد و انسان به خودش می‌بالید که والیبالیست است و به نظرم نقطه عطفی در والیبال ایران بود.

ما خودمان را برای قهرمانی نوجوانان آسیا آماده می‌کنیم که قرار است در سوم آبان این مسابقات به مدت 9 روز در اصفهان برگزار شود.

فارس: ترکیب تیمی فعلی می‌تواند انتظارات شما را در مسابقات آسیایی برآورده کند یا خیر؟

- دو مسابقه مهم جهانی قرار است در روسیه و فرانسه انجام شود که اگر تیم ملی نوجوانان در این دو مسابقه که در خرداد و تیرماه سال جاری برگزار می‌شود یکی از این دو تیم را ببرد می‌توان قول قهرمانی بازی‌های آسیایی را داد.

اگر احیاناً نتوانستیم راهی این دو مسابقات شویم حداقل یک اردوی مشترک جزو برنامه‌های ماست که درخواست کردیم و امیدواریم انجام شود و این اردوی مشترک حتما با یکی از تیم‌های سرعتی آسیا همچون تایوان، تایلند، چین، کره، ژاپن، اندونزی، فیلیپین و یا... است تا بازیکنان چگونگی بازی را لمس کرده و درصد خطا را در والیبال کم کنند.

فارس: چه زمانی به ترکیب اصلی در تیم ملی دست پیدا خواهید کرد؟

- در حال حاضر 21 بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان آموزش و تمرین می‌بینند البته ما گروه‌مان 27 نفره است که از فیلترهای زیادی هم عبور کرده‌اند، ما دو ماه قبل از آبان ماه که زمان شروع مسابقات است یک لیست "او‎تو" که اسم 19 نفر در آن می‎آید را اعلام خواهیم کرد که پس از آن امکان هیچ‌گونه جابجایی وجود ندارد.

سه تیم نخستی که در مسابقات آسیایی حائز مقام شوند جواز حضور در مسابقات جهانی نوجوانان را کسب خواهند کرد.

شانزدهمین اردوی تیم ملی والیبال کشور در گرگان به منظور آمادگی بازیکنان در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌‌شود انجام گرفته است.

==============

گفت‎و‎گو از زهره رجبی

============

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول