اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت و درمان:

جهاد اکبر، اقتدار در حوزه علمی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه جهاد اکبر برای ملت ایران جهاد، تلاش و اقتدار در حوزه علمی است.

جهاد اکبر، اقتدار در حوزه علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد علی محققی ظهر امروز در کنگره یک صد سال بیماری بورگر با عنوان تغییرات و چالش‌‌ها در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با تأکید بر اهمیت توسعه علمی در کشور، اظهار داشت: طلایه‌داران توسعه علمی و این تلاش مقدس کشور، اصحاب علمی و دانشگاهیان و همچنین گروه‌های علمی به عنوان واحدهای بنیادین دانشگاه‌‌ها و خط اول جهاد علمی کشور هستند.

وی ادامه داد: تلاش در عرصه توسعه علمی کشور تلاش در عرصه سازندگی محسوب می‌شود و برای داشتن کشوری مقتدر و پیشرفته در تمام ابعاد مادی و معنوی، باید توسعه علمی را به‌طور جدی در فهرست دستور کار خود قرار دهیم.

محققی با بیان این مطلب که توسعه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دنیا رصد می‌شود، اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی در دنیا به طور کامل رصد می‌شود و برگزیده‌شدن در زمینه توسعه علمی به واسطه حضور در عرصه‌های علمی و و تطبیق عمل‌کرد خود با تولید منابع علمی،‌ ایجاد شواهد علمی و داشتن منطق علمی بر اساس شواهد انجام می‌شود.

 

کمبود نگارش منابع داخلی در حوزه بورگر مشهود است

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری بورگر در بیمارستان‌های ما به مراتب بیشتر از بیمارستان‌های غربی دیده شده و درمان می‌شود، هنوز در داخل کشور هیچ منبعی بر اساس تجربیات صاحب‌نظران و اساتید این حوزه در ارتباط با این بیماری تدوین نشده است.

وی ادامه داد: این کمبود که از ضعف فرهنگ نگارش در این حوزه ناشی می‌شود، سبب نبود منابع مرجع داخلی برای تدریس و استفاده در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌‌ها و بهره‌گیری از منابع و متون غربی شده است.

محققی با اشاره به برگزاری کنگره یک صد سال بیماری بورگر، اظهار داشت: با اهتمام به برگزاری چنین کنگره‌هایی، از این پس باید در راستای تهیه آنچه که مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه‌ها است را در دانشگاه‌های خود بر اساس تجربیات به دست آمده از طریق تلاش‌های علمی گام برداریم.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کنگره و دوره‌های آتی آن می‌تواند منجر به صدور و انتشار منابع علمی در ارتباط با بیماری بورگر که امکان استفاده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اقتباس در مراکز علمی شود.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی کسب رتبه اول در جهان اسلام را دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاهی با ظرفیت بالا است که در طول تاریخ تأسیس قابلیت و صلاحیت خود را در تربیت نیروی انسانی متخصص با بار معنوی بالا اثبات کرده است.

محققی ادامه داد: با وجود توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد این دانشگاه توانایی تبدیل‌شدن به رتبه اول در سطح جهان اسلام را بر اساس رنکینگ‌های جهانی دارا است و لازمه آن تلاش علمی با رویه جهادی است.

وی با اشاره به اهمیت گروه‌های علمی در این زمینه افزود: از گرو‌ه‌های علمی دانشگاه‌ها انتظار می‌رود با توجه به مسئولیت علمی که متوجه آن‌ها است، به واسطه برنامه‌ریزی و هماهنگی هرچه بیشتر با نقشه جامع علمی کشور در کنار تلاش اساتید و دانشجویان با رعایت اخلاق و معنویات در تمام شئون و به برقرای ارتباط با مراکز علمی داخلی و خارجی پرداخته و در نهایت رشد و توسعه علمی کشور بپردازند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این تکلیف را بر دانشگاه‌های کشور یک واجب کفایی عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به وسیله پیشرفت علمی توأم با پیشرفت معنوی، مصداق گفته معمار کبیر انقلاب کارخانه آدم‌سازی باشند و در کنار ارتقای اخلاق و معنویات، نیروی متخصص و خدمت‌گذار تربیت کنند.

محققی مرجعیت علمی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری را یک موضوع بر حق عنوان کرد و اظهار داشت: در دانشگاه‌های جامعه اسلامی که علم و ایمان در کنار هم به مثابه دو بال پرواز توسعه‌ مییبابند، مرجعیت علمی به واسطه بررسی و برنامه‌ریزی آن بر حق و دست‌یافتنی است.

وی ضمن اشاره به برگزاری مناسب کنگره یک صد سال بیماری بورگر اظهار امیدواری کرد: انتظار می‌رود که محصول و خروجی این کنگره و تلاش‌های علمی، مقالات علمی و حتی کتب مرجعی باشد که برای تدریس در دانشگاه‌ها و اقتباس از آن‌ها در مراکز علمی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول