اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

دشمن برای متوقف کردن جهاد علمی در ایران تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: دشمن از پیشرفت‌های علمی ملت ایران نگران است و سال‌هاست برای متوقف کردن جهاد علمی ایران تلاش می‌کند.

دشمن برای متوقف کردن جهاد علمی در ایران تلاش می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی باقرزاده صبح امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه کیخسروی یزد اظهار داشت: کشور اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و تأکیدهای مکرر امام راحل و مقام معظم رهبری هم‌اکنون از جایگاه بسیار خوبی در زمینه علمی برخوردار است.

وی افزود: ایران اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با ایران قبل از انقلاب در زمینه سوادآموزی و رشد علمی نیست و شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب در این عرصه بوده‌ایم.

باقرزاده با بیان اینکه همت مردم و مسئولان در کنار یکدیگر امروز ایران اسلامی را به جایی رسانده که بی‌سوادی در بیشتر نقاط ایران حتی روستاهای دورافتاده نیز ریشه‌کن شده است، عنوان کرد: به زودی جشن پایان بی‌سوادی در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

وی دهه 80 را دهه پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه‌های علمی دانست و افزود: سهم نهضت سوادآموزی در این میان قابل توجه بوده است و در این دهه در بسیاری از مناطق کشور جشن پایان بی‌سوادی برگزار شد.

باقرزاده سوادآموزی و رشد علمی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: این دستاورد مهم باید برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسلی که دوران سیاه ستم‌شاهی را درک نکرده‌اند، تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر، دهه اقتدار، برکت و امنیت برای ملت ایران است و مردم به پاس نعمت انقلاب اسلامی این ایام را به جشن می‌نشینند.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری‌های امام راحل است، نقش آموزش و پرورش در تبیین دستاوردهای انقلاب و معرفی سیره امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه در همین راستا در طول ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی در مدارس استان یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال 33 عنوان برنامه با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس استان یزد برگزار می‌شود.

رحیمی‌نژاد، نواختن زنگ گل‌بانگ انقلاب در تمام مدارس استان، قرائت روزشمار انقلاب و قسمت‌هایی از وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره ) در مراسم صبحگاه مدارس، بیان خاطرات دوران انقلاب توسط پیشکسوتان فرهنگی و والدین برای دانش‌آموزان، برگزاری همایش رؤسای شوراهای دانش‌آموزی مدارس شهرستان‌ها و مناطق، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع ویژه فرهنگیان در محل کانون‌های فرهنگی تربیتی و سالن سینما دانش‌آموز در قالب جنگ فجر و برگزاری جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان و خادمان فرهنگی هنری را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی هم‌چنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب و خاطرات انقلاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری همایش‌های مختلف و ... را نیز از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بر مشارکت دانش‌آموزان در این مراسم به ویژه جشن‌های انقلاب تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان به عنوان نسل سوم انقلاب باید خود به دستاوردهای انقلاب و علل گرامیداشت ایام دهه فجر پی ببرند و همراهی و همکاری مربیان در این زمینه ضروری است.

با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان یزد، جشن‌های ویژه انقلاب به طور رسمی از صبح امروز در سطح مدارس استان آغاز شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول