اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان:

همایش "دین در آئینه هنر"، پلی میان دین و هنر در ادیان ابراهیمی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: همایش "دین در آئینه هنر" پلی میان دین و هنر، در ادیان ابراهیمی است.

همایش "دین در آئینه هنر"، پلی میان دین و هنر در ادیان ابراهیمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ، سید علی‌اصغر تروهید صبح امروز سه‌شنبه در آیین گشایش نخستین همایش بین‌المللی"دین در آئینه هنر" در همدان ضمن عرض خیر مقدم  به حاضران دانشگاه‌های داخل و خارج و سفرای حاضر در جلسه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مبادی هنرِ دینی، توجه به معنا، در پسِ صورت ظاهر است.

وی افزود: از آن جایی که فطرت آدمی، همواره وی را به سِیر از ظاهر به باطن هدایت می‌کند، تفکر دینی، انسان را به اندیشه و تذکرِ حقیقتِ ظاهر دعوت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان عنوان کرد: هنر مبتنی بر چنین تفکری نیز جلوه‌ای معناگرایانه و معرفت‌شناسانه پیدا می‌کند و برای بیان آن، باید از زبانی نَمادین استفاده شود تا با رمز و راز سخن گوید.

وی ابراز داشت: انسان در طَریقت دینی، تا به مرتبه کشف و شهود نائل نَشده باشد، این زبان را درک نخواهد کرد که با این وصف، این طریقت راهی است که حکماً و عرفاً، در پیروی از امیرالمؤمنین علی (ع) و اولیاء و معصومان بدان نائل شده‌اند.

تروهید تصریح کرد: هنرمندان با الهام از حکیمان و عارفان، این طریقت را در آثار خود به ظهور رسانده و معانی را در پس شکل و رنگ، به اِشارت بَیان کرده‌اند تا بیننده در تأویل صورت‌های آن، به باطن و معنا ره یابد.

وی گفت:در راستای تحقق چنین امری، معتقدم که این همایش می‌تواند قدمی آغازین، در ایجاد پلی میان دین و هنر، در ادیان ابراهیمی تلقی شود که از این نظر بسیار مهم و شایان توجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در پایان سخنان خود عنوان کرد: بر خود فرض می‌دانم، از تمامی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی، که در ثمربخشی همایش حاضر، در بزرگترین دانشگاه حضوری کَلان‌شهر همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، تَلاش فراوانی کرده‌اند به پاس زحمات و همدلی ایشان، قدردانی و تَشکر کنم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول