اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان خبر داد:

برگزاری همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر گفت: همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر با هدف فراهم شدن زمینه‌های تبادلات فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا فروردین ماه 1391 در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد همدان، سید علی‌اصغر تروهید اظهار داشت:‌ همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر با هدف فراهم شدن زمینه‌های تبادلات فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا با اشتراکات زیاد فرهنگی و معرفی شهر همدان به عنوان شهری فرهنگی و تاریخی، فروردین ماه 1391 برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، وزارت امور خارجه، سفارت ایتالیا در ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، موزه باربرینی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مؤسسه قرض‌الحسنه ندای مهر میهن، مرکز فرهنگی اشراق، تشکل علمی، فرهنگی و اجتماعی بیدارگران، موسسه مهرگان، مدرسه اسلامی هنر، دانشگاه سن اندروز اسکاتلند، دانشگاه لوزان سویس، دانشگاه کمپلونتسه مادرید اسپانیا، دانشگاه عثمانیه حیدرآباد هند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد همدان تاکید کرد: این همایش بین‌المللی در محورهایی شامل نقش دین در معادلات جهانی، معرفی آثار هنری و هنرمندان دو کشور ایران و ایتالیا، معرفی ویژگی‌های هنر اسلامی و مسیحی، بررسی روابط دین و هنر، نقش ادیان در ماندگاری هنر، نقش دین و هنر در نزدیکی ادیان، خدمات متقابل دین و هنر، زیباشناسی نظری و فلسفی دین، مبانی هنر در اندیشه دینی، تعریف هنر از دیدگاه اندیشه دینی، نقش اسلام و مسیحیت در معادلات جهانی، جایگاه معماری و سایر هنرها در دین، ایران و ایتالیا و چالش و چشم‌اندازهای روابط پایدار و نقش دین در مبادلات فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا است، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری این همایش بین‌المللی در روزهای 22 و 23 فروردین ماه سال 91 در همدان، برنامه‌های جانبی دیگری که برای این همایش پیش‌بینی شده است که عبارتند از رونمایی از تمبر یادبود همایش، برگزاری نمایشگاه آثار باستانی ایتالیا (موزه باربرینی)، اجرای موسیقی سنتی توسط اجراکنندگان ایتالیایی و ایرانی در دو شب.

تروهید خاطرنشان کرد: میهمانانی از کشور ایتالیا و وزارت امور خارجه ایران و سفارت ایتالیا نیز با سفر به استان همدان از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول