اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره ارشاد آذربایجان‌شرقی:

آمیختگی فرهنگ با هنر تاثیرگذاری بیشتری بین مردم خواهد داشت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هویت هر جامعه‌ای بیانگر فرهنگ آن بوده و اگر با ابزار هنر آمیخته شود تاثیرگذاری بیشتر خواهد داشت.

آمیختگی فرهنگ با هنر تاثیرگذاری بیشتری بین مردم خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، محمد دادی در جمع هنرمندان بسیجی تبریز با اشاره به اینکه در بحث هنر اسلامی مقوله هنر از فرهنگ جدا نشدنی است، اظهار کرد: هویت هر جامعه‌ای بیانگر فرهنگ آن جامعه بوده و اگر با ابزار هنر آمیخته شود تاثیرگذاری بیشتر و نفوذ بهتری در بین مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که هر چیزی در قالب هنر ماندگارتر است، افزود: در حال حاضر داشتن تعهد و تخصص در بین هنرمندان جامعه برای ماندگار کردن هنر مهم شمرده می‌شود.

دادی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از شکست در همه تهدیدهای خود در حال حاضر از راه فرهنگ و هنر وارد مبارزه با مردم این کشور شدند، تصریح کرد: آموزه‌های دینی و ملی ایران اسلامی براساس فطرت انسان‌ها بوده و با تربیت هنرمندان متعهد و متخصص می‌توان در مقابل توطئه‌های فرهنگی غرب و دشمنان به خوبی ایستادگی کرد.

دادی، شهید آوینی را یک هنرمند و انسان والامقام معرفی کرد و افزود: این شهید بزرگوار در تمام کارهای خود، هنر و فرهنگ را با هم برای رسیدن انسان به اهداف تکامل انسانی به کار برد و هنرمندان باید آثار، رهنمودها و عملکرد این شهید بزرگ را در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار دهند.

در ادامه حبیب احمدزاده به‌عنوان دوست نزدیک شهید مرتضی آوینی با اشاره به اینکه دین اسلام دین کاملی است و بر اساس نیاز انسان‌ها به همه پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد، خواستار ارائه ارزش‌های دینی، اسلامی و فرهنگی به مردم به خصوص به نسل جوان با زبان ارتباطی هنر شد.

فیلمنامه‌نویس کشورمان با اشاره به اینکه به کرامات انسانی همدیگر باید احترام گذاشت، افزود: شهید آوینی در بحث فرهنگ دفاع مقدس توانستند با توجه به کرامات انسان‌ها کارهای هنری و فرهنگی ارزشمندی را برای همه انسان‌ها و هنرمندان به یادگار بگذارند.

وی از مسئولان فرهنگی خواست تا با مطالعه بیشتر آثار و کتاب‌های دفاع مقدس، ادامه راه شهدا و استفاده از تجارب انسان‌های بزرگوار بتوانند برای انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به جوانان و متحول کردن آنها گامی موثر بردارند. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول