اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ماندگاری فرهنگ و دین در گرو ارائه آن در قالب هنر است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ماندگاری فرهنگ و دین در گرو ارائه آن در قالب هنر است.

ماندگاری فرهنگ و دین در گرو ارائه آن در قالب هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم نجفی برزگر پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نخستین همایش بین‌المللی دین در آیینه هنر در همدان با اشاره به اینکه شناخته شدن بزرگان ادبی ایران و تکریم این مشاهیر توسط غربی‌ها به دلیل آمیخته شدن فرهنگ در قالب هنر است، اظهار کرد: هنر ظرفیت وسیعی دارد که می‌تواند در معرفی فرهنگ و تمدن نقش اساسی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم معرفی درست و صحیح مؤلفه‌های فرهنگ ایران در قالب هنر گفت: این سیر موجب ماندگاری فرهنگ و دین ما در تاریخ می‌شود که نمونه این ماندگاری را می‌توان در تاج محل که به دست معماران ایرانی ساخته شده و جزو عجایب هفت‌گانه است، دانست.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: با استفاده از زبان هنر در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی به نتایج گرانسنگ آن واقف می‌شویم که این مهم با استفاده و بهره‌گیری از زبان فارسی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه معارف انسانی در قالب هنر در اذهان و افکار ما جاودان می‌شود، گفت: اسلام در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد که علت آن داشتن پیام اخلاقی و ارزشی آن برای همگان بود.

نجفی برزگر با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از جنبه‌های انسانی، ارزشی و اخلاقی فرهنگ و دین اذعان کرد: پندهای انسانی به دلیل دارا بودن بالاترین ارزش‌ها اگر در قالب هنر ارائه شود جهان‌شمول و ماندگار خواهد شد

وی گفت: همه ما وظیفه داریم اسلام را آن گونه که هست به جهانیان معرفی کنیم چرا که در صورت معرفی دقیق تمام زوایای دین همه انسان‌ها پذیرای آن خواهند شد چرا که این دین منادی وحدت است.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم بهره‌گیری از زبان هنر در معرفی دین عنوان کرد: اسلام و مسیحیت دارای جنبه‌های اخلاقی و انسانی پیوندخورده‌ای با یکدیگر هستند که این مبانی باید در قالب هنر مورد توجه قرار گرفته و بیان شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول