اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سینما سوره اصفهان پخش می‌شود

نمایش دو مستند «دست‌های هگمتانه» و «تهران هنر مفهومی»

خبرگزاری فارس: مدیر هنرهای تصویری و کانون فیلم حوزه هنری استان اصفهان گفت: «دست‌های هگمتانه» و «تهران هنر مفهومی» دو فیلم مستند از محمدرضا اصلانی در سینما سوره اصفهان نمایش داده می‌شود.

نمایش دو مستند «دست‌های هگمتانه» و «تهران هنر مفهومی»

فرزان معظم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کانون فیلم با همکاری مؤسسه آموزش عالی سپهر دو فیلم مستند «دست‌های هگمتانه» و «تهران هنر مفهومی» را در مجتمع فرهنگی هنری سوره اصفهان 23 و 24 فروردین‌ماه سال جاری نمایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: فیلم‌های «دست‌های هگمتانه» و «تهران هنر مفهومی» به کارگردانی محمدرضا اصلانی به همراه جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارگردان این فیلم نمایش داده می‌شوند.

مدیر هنرهای تصویری و کانون فیلم حوزه هنری استان اصفهان افزود: فیلم «دست‌های هگمتانه» به مدت 108 دقیقه و «تهران هنر مفهومی» به مدت 77 دقیقه ساعت 18 و 30 دقیقه بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محمدرضا اصلانی متولد سال 1322 در رشت و فارغ‌التحصیل هنر و نقاشی از دانشکده هنرهای تزئینی است، بیان داشت: وی دوره آموزش فیلم‌سازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده‌ و فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما از سال 46 و با ساخت فیلم مستند «جام حسنلو» آغاز کرد.

معظم ادامه داد: وی آثاری نظیر «بدبده»، «با اجازه»، «چنین کنند حکایت»، «تاریخانه»، «فهرج»، «مش اسماعیل»، «ابوریحان بیرونی»، «میراث شیشه»، «چیغ» و «دل جهان» را در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه فیلم «دست‌های هگمتانه» در روز چهارشنبه با حضور کارگردان نمایش داده می‌شود، تصریح کرد: فیلم‌نامه «دست‌های هگمتانه» از طریق تاریخ همدان به کل تاریخ ایران می‌پردازد و در این فیلم از طریق راوی پیگیر نوعی از روایت تو در تو و پیچیده است که رفت و آمد زمانی دارد.

مدیر هنرهای تصویری و کانون فیلم حوزه هنری استان اصفهان با توضیحی در مورد فیلم «تهران هنر مفهومی» اظهار داشت: این فیلم به زبان و نشانه در سینمای مستند نزدیک است و آینه‌های ضد آینه، تاریخ یا ضد تاریخ، بودن یا نبودن شهر تهران را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول