اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بهترین گزینه نگه‌داری سالمندان خانواده‌ها هستند

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهترین گزینه نگه‌داری سالمندان خانواده‌ها هستند، زیرا بیشترین نیاز سالمندان تکریم و احترام است.

بهترین گزینه نگه‌داری سالمندان خانواده‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز جامع سالمندان شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: یک بُعد از هفته سلامت سالمندان بُعد کرامت اجتماعی آنان است.

سعیدی با اشاره به وضعیت مرکز جامع سالمندان شرق کشور اظهار داشت: نمی‌توان گفت، موقعیت این مرکز ایده‌آل است، اما شایسته تقدیر است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: متأسفانه استیجاری و قدیمی بودن فضای مرکز جامع سالمندان شرق کشور از نقاط ضعف این مرکز است.

سعیدی در ارتباط با سلامتی و تأمین نیازهای پزشکی سالمندان در استان، یادآور شد: در حال حاضر طب سالمندان در استان راه‌اندازی شده است ولی تعداد متخصصین زیاد نیست.

سعیدی افزود: برای جلوگیری از توسعه بیماری‌های سالمندی باید آموزش‌های لازم داده شود تا سالمند زندگی ایده‌آلی داشته باشد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت با اشاره به این که جمعیت سالمندان بالای 60 سال کشور، 7.3 دهم درصد است، ادامه داد: در حال حاضر که محدودیت جمعیت برداشته شده است، امیدواریم دوباره جمعیت کشور جوان شود.

سعیدی گفت:سالمندان مشکلات و مسائل خاص خودشان را دارند و لازمه سلامت در سالمندی، این است که از کودکی و جوانی روی سلامت و عادت‌های غذایی و روش درست زندگی کار شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت اظهار کرد: متأسفانه بیماری در زنان سالمند بیشتر است و بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پوکی استخوان و دیابت در زنان شایع‌تر است.

در این مراسم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به همراه اصحاب رسانه با اهدای شاخه گل از سالمندان این مرکز بازدید کردند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول