اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان خبر داد

صدور 150 فقره سند مالکیت برای موقوفات کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان از صدور حدود 150 فقره سند مالکیت برای موقوفات این استان در سال جاری خبر داد.

صدور 150 فقره سند مالکیت برای موقوفات کردستان

اسماعیل رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: یکی از سیاست‌های حاکم بر ادارات اوقاف تثبیت مالکیت موقوفات است.

وی به فواید صدور اسناد مالکیت برای موقوفات اشاره کرد و افزود: اخذ اسناد مالکیت موقوفات عامل موثری در جلوگیری از تصدی و تصرف این اموال توسط افراد سودجو است.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال و سال گذشته بهار اخذ اسناد مالکیت موقوفات کردستان بوده و در این مدت تعداد زیادی از موقوفات استان سنددار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 150 فقره سند مالکیت برای موقوفات استان صادر شده است، گفت: بیشترین این اسناد مربوط به موقوفات شهرستان سنندج بوده است.

رستمی به اخذ سند مالکیت روستای ننله به مساحت 800 هکتار اشاره کرد و بیان داشت: کل این روستا جزو اموال وقفی بوده  که ارزشی حدود 800 میلیارد ریال دارد و در سال جاری به همت مسئولان سند مالکیت برای آن اخذ شده است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه‌ای با نام دول سیدحسین شهرستان سنندج که وقفی است، تصریح کرد: وسعت این منطقه 300 هکتار است که متاسفانه مورد سودجویی افرادی قرار گرفته و به صورت غیرقانونی آن را تصرف کرده‌اند.

وی همه مسئولان را در امر مذکور مقصر دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اداره‌کل اوقاف مسئله ساماندهی این منطقه را با مسئولین مطرح کرده ولی اقدام اجرایی مناسبی تاکنون انجام نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: در گذشته هم مسئولان اداره‌کل اوقاف و هم دیگر مسئولان ادارات ذی‌ربط در این رابطه کم‌کاری و بی‌توجه بوده‌اند.

رستمی اضافه کرد: اگر مسئولان اهمال نمی‌کردند اکنون هزینه‌های زیادی بر بیت‌المال برای خلع ید این اموال تصرفی تحمیل نمی‌شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول