اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سلامت تنها بُعد جسمی نیست

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلامت تنها بُعد جسمانی ندارد بلکه امروزه سلامت روحی، روانی و اجتماعی نیز از ابعاد پراهمیت سلامتی در افراد محسوب می‌شوند.

سلامت تنها بُعد جسمی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی فروزان‌فر ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت در محل سالن کنفرانس دفتر معاونت مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی در مشهد اظهار داشت: با نظر به توجه و اهمیت ویژه‌ای که سازمان بهداشت جهانی در سال 2012برای مبحث سالمندی قائل شده است و هم‌چنین براساس تحقیقات و اقدامات این سازمان و انتخاب موضوع سلامت و سالمندی برای سال 2012، توجه به سالمندان و فراهم کردن شرایط زندگی سالم برای آنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

دبیر ستاد هفته سلامت با اشاره به شعار انتخابی سال 2012 با عنوان زندگی سالم، طول عمر بیشتر توسط سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: بر این اساس داشتن یک زندگی سالم مقدمه‌ای برای داشتن یک دوران سالمندی خوب و سالم است.

وی افزود: توجه به این مطلب که در ایران افراد بالای 60 سال سن، سالمند محسوب می‌شوند و هم‌چنین تغییر هرم سنی و افزایش تعداد افراد سالمند در کشور بیانگر اهمیت ویژه و نیاز به صرف انرژی و تدابیر لازم در راستای برنامه‌ریزی به منظور ارتقای مؤلفه‌های سلامت به ویژه در سالمندان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با اهمیت دوران سالمندی و مسائل مختلفی که سالمندان را درگیر می‌کند، اظهار داشت: حمایت اجتماعی و معنوی از سالمندان، توجه به مسائل مادی و معیشتی، محافظت در برابر بیماری‌ها، آموزش سالمندان و هم‌چنین توجه به سالمندان و بحث کرامت اجتماعی از جمله مسائل مختلفی است که در ارتباط با سالمندان باید مورد توجه ویژه‌ قرار گیرند.

فروزان‌فر با اشاره به اهمیت سلامت معنوی و روحی افراد سالمند، ادامه داد: سلامت دارای ابعاد مختلفی است که سلامت جسمانی تنها یکی از این ابعاد محسوب‌ می‌شود و در این راستا توجه به سلامت معنوی و روحی افراد سالمند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بحث آموزش سالمندان را امری حائز اهمیت و پر نتیجه عنوان کرد و اظهار داشت: بحث آموزش برای سالمندان تنها به معنی برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد سالمند نیست بلکه با توجه به شعار" زندگی سالم - طول عمر بیشتر"، مبحث آموزش برای داشتن دوران سالمندی بهتر و سالم‌تر در تمام سنین به ویژه در دوران کودکی و جوانی و هم‌چنین ارائه مواد غذایی سالم و الگوی مصرف صحیح مطرح است.

دبیر ستاد هفته سلامت ادامه داد: سالمندان در دورانی به سر می‌برند که در معرض بیماری‌های شایعی هم‌چون بیماری‌های قلبی - عروقی، فشارخون، دیابت، افزایش قند و چربی‌ خون و پوکی استخوان هستند که خود بیانگر اهمیت ویژه مبحث مراقبت‌های سالمندان در برابر بیماری‌ها است.

فروزان‌فر با اشاره به نام‌گذاری سال 1391 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: این شعار مگر با اصلاح الگوی مصرف در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه غذا و دارو محقق نمی‌شود و نقش رسانه‌ها نیز در این راستا برای اطلاع‌رسانی و در دسترس قرار دادن اطلاعات حائز اهمیت است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول