اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: یکی از اصول مهم برای داشتن زندگی سالم ورزش است که باید در این راستا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود

کوروش ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم اکنون در هفته سلامت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: زندگی ماشینی تا حدود زیادی منجر به کاهش فعالیت‌های فیزیکی شده است و به دنبال آن سلامتی جامعه بشری دچار مخاطره گردیده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه از آثار مخرب این شیوه زندگی در سلامت جسمی و روحی اقشار مختلف جامعه کاسته شود باید در راستای اهمیت ورزش کردن و تاثیر مطلوب آن بر بهداشت جسم و روح بیش از بیش تاکید شود که وظیفه سنگین نهادینه سازی ورزش همگانی بر دوش رسانه‌‌‌های جمعی است.

این مسئول یکی دیگر از مخاطرات جدی سلامت اقشار مختلف جامعه را استفاده از دخانیات دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بلایای جدی که جوامع امروزی را گریبانگیر کرده است استفاده از سیگار و امثال آن است پس باید از طریق اطلاع‌رسانی صحیح آسیب‌های استعمال دخانیات، این معضل را به کنترل درآورد.

وی کاهش کارآیی افراد را یکی از عوارض بدیهی ابتلاء به بیماری‌های مختلف دانست و بیان داشت: چنانچه یک فرد به بیماری ساده‌ای مانند سرماخوردگی مبتلا می‌شود به اندازه قابل توجهی میزان کارایی و بازده فعالیت‌های وی پایین می‌آید به طوری که این امر در مورد بیماری‌های خاص مانند دیابت و ناراحتی قلبی بیش از بیش نمود پیدا می‌کند.

ساکی هفته سلامت را فرصت مناسبی برای بازخوانی پرونده سلامت اقشار مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی دست می‌دهد تا مردم در ارتباط با عوامل مخل و موثر در سلامتی بیشتر از گذشته اطلاعات لازم کسب کنند، به طوری که هدف از انتخاب این عنوان برای یک هفته از سال نیز متذکر شدن اهمیت موضوع سلامتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی سلامتی را یکی از ارکان اصلی حیات بشری دانست و اظهار داشت: سلامتی در ابعاد مختلف اعم از جسمی، روحی و ارتباطات اجتماعی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است چرا که در صورت فقدان آن، آدمی نه‌ تنها در امور گوناگون زندگی خود به چالش‌های جدی دچار می‌‌شود بلکه از سیر معنوی نیز جا می‌ماند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول