اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری‌های قلبی 2 برابر معدل جهانی باعث مرگ مازندرانی‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری‌های قلبی عروقی دو برابر میزان جهانی باعث مرگ مازندرانی‌ها می‌شود.

بیماری‌های قلبی 2 برابر معدل جهانی باعث مرگ مازندرانی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا میرزایی ظهر امروز در همایش هفته سلامت در سالن اجتماعات شبکه بهداشت آمل با اشاره به اینکه مهم‌ترین گام در حفظ سلامتی مراقبت‌های اولیه بهداشتی است، اظهار داشت: برای دست یافتن به سلامتی در جامعه همه ارگان‌ها باید مشارکت داشته باشند.

میرزایی با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان در حوزه سلامت 25 درصد است، تصریح کرد: بقیه این سهم باید توسط دستگاه‌های دیگر و مردم به دست آید.

وی با بیان اینکه افزایش شاخص‌های سلامت نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد، افزود: باید میزان مشارکت مردم و مسئولان در حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد.

معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه با حضور مردم در حوزه سلامت بسیاری از بیماری‌ها ریشه‌کن می‌شود، گفت: مازندران در سال شاهد تولید بیش از 100 نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور بود، اما این میزان اکنون به دو تا سه مورد در سال کاهش یافته است.

این مسئول افزود: این نشان می‌دهد که می‌توانیم میزان مشارکت مردم را در راستای کاهش هزینه‌های اقتصادی بخش سلامت و هزینه‌های عاطفی افزایش دهیم.

میرزایی با بیان اینکه امروز کشور درگیر بیماری‌های غیرواگیردار است، بیان داشت: 43 درصد مرگ و میرها در مازندران بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط این میزان در کشور 33 درصد، در اروپا 25 درصد و در آمریکا کمتر از 23 درصد است، ابراز داشت: بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین سهم را در مرگ و میر مازندرانی‌ها حتی بیشتر از متوسط جهانی دارد.

معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تغذیه سالم و تحرک روزانه می‌تواند این میزان را کاهش دهد، متذکر شد: 13.5 درصد مرگ ‌و میرها در اثر سرطان و 11.5 درصد نیز بر اثر حوادث در مازندران رخ می‌دهد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با این وجود بیش از 70 درصد مرگ ‌و میرها در مازندران بر اثر بیماری‌های غیرواگیر صورت می‌گیرد.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول