اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر دشتستان است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر دشتستان است.

بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر دشتستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن شامگاه پنجشنبه در نشست مدیران و کارکنان شبکه بهداشت دشتستان با امام جمعه برازجان با تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین بانوی تاریخ بشریت است و زنان ما باید با الگوبرداری از ایشان به سمت رستگاری و موفقیت گام بردارند.

وی افزود: رعایت حجاب اسلامی و داشتن ایمان و رعایت پرهیزگاری از ویژگی‌های شاخص این بانوی نمونه اسلام است که زنان باید در این مسیر گام بردارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب این شبکه در تعطیلات نوروز خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت دشتستان در تعطیلات نوروز بیش از 23 پایگاه ثابت و سیار را به صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی مستقر کرد و این امر موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم کرد.

کهن تصریح کرد: اورژاس جاده‌ای و مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان به شکل تمام‌وقت سرویس‌دهی کردند و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های کشیک نیز خدمات لازم را ارائه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال 2012 سال تکریم سالمندان نامگذاری شده اذعان داشت: احترام به پدر و مادر و سالمندان باعث برکت هر خانه و خانواده‌ای است و همه مردم و مسئولان باید به افراد سالمند احترام بگذارند.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با بیان اطلاعات آماری دشتستان در سال گذشته افزود: در سال 90 ، تعداد 4 هزار و 396 تولد و یک‌هزار و 73 فوت در این شهرستان به ثبت رسید و میزان مرگ و میر نسبت به سال گذشته 70 نفر کمتر شده است.

کهن مهم‌ترین علت مرگ و میر در شهرستان را بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر کرد و گفت: حوادث ترافیکی، سرطان، غدد و متابولیک و در رأس آن دیابت نیز از دیگر عوامل مرگ و میر در دشتستان است.

وی یادآور شد: باید دست به دست هم دهیم و برای رشد و توسعه بخش سلامت اهتمام ورزیم و فرهنگ‌سازی در مبارزه با بیماری‌ها امری مهم در این راستاست.

در این مراسم تعدادی از کارکنان شبکه بهداشت نیز ضمن بیان اطلاعات و آمار از بخش‌های مختلف درمانی دشتستان بر لزوم رفع مشکلات موجود نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول