اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد

همدستی برخی ‌دست‌های داخلی در قضیه هسته‌ای با دشمن

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: در بحث فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم و فشارهای خارجی، همدستی برخی ‌دست‌های داخلی در قضیه با دشمن محسوس است.

همدستی برخی ‌دست‌های داخلی در قضیه هسته‌ای با دشمن

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر امروز در حاشیه همایش فناوری هسته‌ای که در دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات جمهوری اسلامی رشد علمی و نبوغ دانشجویان و اساتید در حوزه‌های مختلف بوده است.

 فرماندار کهگیلویه افزود: یکی از مهم‌ترین علومی که دانشمندان ما توانستند به آن دست یابند بحث فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم است که توانستند با دست‌یابی تمام و کمال به همه زوایای این علم و بومی‌سازی آن اعجاب جهانیان را برانگیزند.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: موضوع هسته‌ای ایران از سه جنبه قابل بحث است و گاها دیده شده که با عدم تفکیک باعث خلط مبحث شده و بعضی نگرش‌ها خواسته یا ناخواسته به سمت ناصحیح رفته‌اند.

رضایی با اشاره به این‌که موضوع هسته‌ای ایران از سه جنبه فنی، حقوقی و سیاسی امنیتی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، اضافه کرد: باید بدانیم که افق پیش رو، سیر پیشرفت و علت اصرار ما بر بومی سازی چیست و چرا کسانی هستند که می‌خواهند جلوی ما را بگیرند.

این مقام عالی اجرایی در شهرستان کهگیلویه با برشمردن مسیر پر پیچ و خم دست‌یابی دانشمندان و جوانان ایران اسلامی برای بومی سازی و دست‌یابی به علم هسته‌ای خاطرنشان کرد: در خیلی از موارد دشمنان ما و حتی اپوزیسیون‌های داخلی و خارجی سعی کرده‌اند از منظر حقوقی و فنی قضیه برای اعمال فشار به ما استفاده کنند.

 رضایی تاکید کرد: این موضوع می‌طلبد دانشجویان ما به عنوان کسانی که در خط  مقدم علم و آگاهی کشور  هستند در همه زمینه‌های مورد بحث در مورد انرژی هسته‌ای اطلاعات کافی داشته باشند تا مبادا فریب تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی را بخورند.

رضایی بیان کرد: تمدن و پیشرفت در جوامعی است که در علوم روز  پیشگام بوده‌اند و ما در کشور خودمان هم در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم که در هر مقطعی که حاکمان و مردم به بحث علم توجه کرده‌اند با توسعه و تعالی همراه بودند و رشد سریع‌تری داشتیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول