اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی همدان اعلام کرد

همدان 170 هزار سالمند دارد / توسعه طرح ویزیت سالمندان در منزل

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تا پایان سال گذشته 170 هزار سالمند در استان همدان وجود داشت.

همدان 170 هزار سالمند دارد / توسعه طرح ویزیت سالمندان در منزل

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان اکبر سوری بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرکز توانبخشی یاس سفید همدان با اشاره به ظرفیت 200 نفری این مرکز اظهار کرد: ظرفیت یارانه‌ای این مرکز نیز در حال حاضر 54 نفر است و درآمدهای فعلی مرکز پاسخگوی هزینه‌های بالای سالمندان و سالخوردگان نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مرکز توانبخشی یاس سفید همدان در حاشیه شهر احداث شده است، افزود: مراکز سالمندی به دلیل اینکه نیازمند زمین و فضای زیادی است باید هزینه بالایی صرف شود اما درآمدهای این مرکز پاسخگوی راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی در مرکز شهر نیست.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: در زمان احداث و راه‌اندازی مرکز توانبخشی یاس سفید همدان مکانیزم نظارتی قوی توسط سازمان بهزیستی صورت نگرفته و موجب اعمال نشدن برخی استانداردها در این مرکز شده است.

وی تأکید کرد: نقشه ارائه شده باید طبق تیپ‌های سازمانی باشد اما در زمان احداث این مرکز بهزیستی فاقد نقشه سازمانی بوده است.

سوری با اشاره به مدیریت بخش خصوصی در مراکز سالمندی خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان سه مرکز شبانه‌روزی وجود دارد و به ازای هر سالمند در ماه 400 هزار تومان هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداردهای قضایی و خدماتی مراکز بهزیستی استان همدان نسبت به کشور در رده‌های نخست بوده و رتبه مرکز توانبخشی یاس سفید همدان در حال حاضر دو است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به سیاست ویزیت در منزل سالمندی افزود: این طرح باید با همکاری کارشناسان توانبخشی توسط مراکز بهزیستی‌های همدان توسعه یابد چرا که نیاز مبرم افراد سالخورده تلقی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به رشد سالمندی در استان همدان تا پایان سال گذشته 170 هزار سالمند در استان وجود داشت که با توجه به گرایش سالمندی افراد، توانمندسازی این قشر از جامعه یکی از رویکردهای اساسی سازمان به‌شمار می‌آید.‌

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول